בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
נכנסים לכושר 
סלבס סווט: סודות מחדר הכושר של נתן בשבקין 
 
נכנסים לכושר |
 

קשה להאמין, אבל נתן בשבקין, השורד הגדול מכולם שעובד כל יום על פיתוח הגוף, מעיד על עצמו שהוא ג'אנקייה מהלכת ואוכל מכל הבא ליד. כדי לאזן את זה, הוא מרים משקולות על בסיס קבוע ומלמד בחוג לאומנויות לחימה. רוצים גם שרירים כמו של בשבקין? מומחה הכושר שלנו עם תכנית אימונים מומלצת

 
 
 
 
 
 
 
 
 

אם יבקשו מכם לבחור סלב שישהה אתכם באי בודד, בשבקין הוא אופציה מומלצת ולא רק בגלל שהוא זכה בעונת האולסטארס של הישרדות. פשוט, אין ספק כי לצידו תרגישו בטוחים שכן מהילדות הוא מתעסק בעיקר בדבר אחד - אומניות לחימה.

 

הוא מעיד על עצמו כי היה ילד היפראקטיבי, וכדי לתעל את האנרגיות האלה לכיוונים חיוביים אמו שלחה אותו לכל חוג בו אפשר ללכת מכות. בצבא הוא שירת כמה שנים כקצין ב-669, ואחר כך עבר ליחידה מיוחדת של מג"ב. כיום חוץ מתפקידו כפרזנטור של חומוסים, הוא מלמד ילדים אחרים ללכת מכות בחוג לאומנויות לחימה במודיעין ורמת גן ומשמר את נפח השרירים שלו באימוני כושר קבועים.  

 

» השאלון

 

מה תוכנית האימונים שלך?

"בעיקר משקולות, אני משתדל לרוץ 3 פעמים בשבוע 5-6 ק"מ. לאחרונה אני מתאמן פחות  בריצה כיוון שחודשי הקיץ היו עמוסים מאוד".

 

מהי מטרת האימון?

"המטרה שלי היא שימור הגוף. בנוסף, זה הזמן שלי לשקט, להיות עם עצמי ולהוציא אנרגיות".

 

תמיד היה לך גוף כזה?

"בבית הספר הייתי סבבה, אבל היינו רק 11 ילדים בכיתה. בצבא קבלתי את הבוסט הרציני".

 

מה היית ממליץ לעשות למי שרוצה גוף כמו שלך?

"כשבן אדם באמת רוצה משהו הוא מקבל את המוטיבציה לעשות אותו. אם יש לך את המצב רוח הנכון, והמצב המנטלי, כל היתר זה פשוט להרים משקולות".

 

חוץ מלדעת להרביץ, יש יתרונות לאומניות לחימה כאימון כושר?

"בטח יש בזה הכל - משלב אירובי, כוח, זריזות, קואורדינציה".

 

האם אתה מתאמן לבד?

"לרוב אני מתאמן לבד. בלי אף אחד על הראש. לפעמים אני מגיע עם חבר, אבל האימון עצמו הוא אינדיווידואלי - אני, עצמי והאוזניות".

 

איך אתה שומר על הגזרה - יותר שעות אימון או פחות קלוריות?

"ככל שאני מתאמן יותר, כך אני אוכל יותר. אני חייב להשלים את כל מה שאני שורף".

 

מה הם החטאים הקטנים שלך?

"אני חולה ג'אנק ובמיוחד חולה פיצות. אני מת על פיצות, וגם על שוקולדים. כל מה שג'אנק. אני ג'אנקייה מהלכת".

 

האם אתה אוכל לפני אימון?

"שעתיים לפני האימון אני אוכל מכל הבא ליד".

 

ואחריו?

"אחרי האימון אני שותה שייק חלבונים, קצת מזון לשרירים".

 

מה אתה אוהב במועדון בו אתה מתאמן?

"אני מתאמן במועדון סייבקס בהילטון תל אביב ומאוד אוהב את האינטימיות שיש במועדון. כמה שיותר אינטימי - ככה יותר נוח להתאמן".

 

על מה אתה מסתכל בזמן האימון?

"אני לא מסתכל על אף אחד. אני עם עצמי, זה הזמן שלי להתחברות עם הנפש".

 

מה הכיף שלך בסיום האימון? סאונה, ג'קוזי או שאתה רץ הביתה?

"אני מסיים את האימון ורץ הביתה. אין לי זמן להישאר לפינוקים".

 

מה מתנגן באייפוד שלך?

"טראנסים ורמיקסים".

 

 
 

» תוכנית האימונים שתבנה לכם לגוף כשל בשבקין

 

מומחה הכושר שלנו, אדי קוגן, רכז קורסי כושר גופני ובריאות בווינגייט ובעל חברת novagym, מסביר איך מנפחים שרירים כמו בשבקין: "לצד תוכנית האימון, חשוב לקבל גם ייעוץ תזונתי מדיאטנית. כמו כן, לפני שבונים תוכנית אימון חשוב להבין מהי רמת הכושר של המתאמן."

 

כיצד נדע מה רמת הכושר שלנו?

"לפי שני פרמטרים - הוותק באימונים והתדירות השבועית.  מתאמן מתחיל הוא מי שמתאמן עד פעמיים בשבוע, גם אם הוא עושה זאת במשך 10 שנים ברציפות. מתאמן ברמה בינונית הוא מי שפוקד את מכון הכושר 4-3 פעמים בשבוע. תדירות האימונים של מתאמן מתקדם היא 6-5 בשבוע".

 

אני יודע מה הרמה שלי, מה עכשיו?

"כדי לנפח את השרירים יש להגביר את העומס עליהם. מי שמתאמן 3 פעמים או יותר יכול להקדיש כל אימון לקבוצת שרירים אחרת, שיטה זאת נקראת A,B,C, היא מאפשרת לעשות יותר סטים על כל אחת מקבוצות השרירים".

 
 
 

מה עושה מי שנמצא בחדר הכושר רק פעמיים בשבוע?

"מתאמן מתחיל יעבוד בשיטת Full Body Workout, במילים אחרות הוא ייאלץ לעבוד על כל קבוצות השרירים באימון אחד. בגלל קוצר הזמן הוא לא יעשה הרבה סטים על כל קבוצת שרירים, אבל אין מה לדאוג, גם אימון כזה ישפיע על גופו".

 

מהי שיטת האימון למתקדמים?

"מתאמן ברמה בינונית שפוקד את חדר הכושר 4-3 פעמים בשבוע יתאמן בשיטת A,B. כל אות מייצגת אימון בו עובדים על 2 קבוצות שרירים עיקריות. מתאמנים לסירוגין - יום A, יום B.

למשל: A- רגליים, גב ויד אחורית, ותרגילים לבטן; B - חזה, כתפיים, יד קדמית, ותרגילים לזוקפי עמוד השידרה.

מתאמן מתקדם יעבוד בשיטת A,B,C, שמאפשרת להגביר את הסטים משום שמתרכזים כל פעם בקבוצת שרירים עיקרית אחת. למשל: A- חזה, יד קדמית ובטן; B- גב וכתפיים; C - רגליים, יד אחורית וזוקפים".

 

כמה סטים בכל תרגיל?

"מתחיל- על כל קבוצת שריר מקסימום 4 סטים; בינוני- עד 10 סטים לכל קבוצת שרירים;

מתקדם- 20 סטים".

 

כמה חזרות בכל סט?

"12-8 חזרות מאפשרות התפתחות מיטבית של השריר".

 

מה עומס המשקולות?

"מתחיל- עומס קל, לא להגיע למצב שאינו יכול להשלים את החזרה האחרונה.

בינוני- כל סט צריך להגיע לכשל, כלומר למצב שבחזרה האחרונה הוא מתאמץ מאוד. כך כל שריר מגיע לקצה גבול היכולת שלו. מתקדם - כמו מתאמן בינוני, מכיוון שהוא עושה יותר סטים נפח האימון שלו גבוה יותר".

 

יש הערות והזהרות לפני שיוצאים לדרך?

"המשפט No pain, No Game אינו נכון, לא צריך לסבול. אני ממליץ לא להתפתות לאימונים ארוכים מידי, אפשר להסתפק ב-45 דקות. בנוסף, מומלץ להתייעץ עם המאמן בחדר הכושר בנוגע לטכניקות האימון הרצויות".

 

עוד במדור "סודות מחדר הכושר":

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by