בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
סדר יום 
מתכון לקסם: סיכום שבוע האופנה במילאנו 
 
 עוד מאותו הדבר. מתוך התצוגה של דולצ'ה וגבאנה    צילום: אימג' בנק / Getty Images    
סדר יום |
 

אבקת הקסמים של מארני יצרה עוד קולקציה מופתית, ג'יל סנדר עושה את הלא ייאמן עם שמלות לבנות ורק דולצ'ה וגבאנה מאכזבים. מיטב התצוגות של שבוע האופנה במילאנו לקיץ 2012

 
 
 
 
 
 
 
 
 

פירות השנה שעברה | דולצ'ה וגבאנה

כשמוצ'יאה פראדה העלתה לפני שנה על המסלול דגמים המעוטרים בפרינטים של פירות וקופים, כל עולם האופנה השתאה. הרי מדובר בפרינטים אוויליים, אינפנטיליים כמעט - וזו בדיוק הייתה הגאוניות בהם. אבל עכשיו, אחרי שכל הרשתות המסחריות שקדו על העתקת ההדפסים, יש כבר תחושה של מיאוס. לכן קשה שלא לתהות מה עבר בראשם של דומיניקו דולצ'ה וסטפאנו גבאנה כשהחליטו לעשות שימוש באותו גימיק בדיוק גם בקולקציה הנוכחית. רפרטואר הפירות והירקות אמנם התרחב הפעם מעט גם לפלפלים, חצילים ומלפפונים, אך הרעיון נשאר זהה.

 

טביעת האצבע היחידה של צמד המעצבים באה לידי ביטוי בגזרות הרטרו המחמיאות שהם רגילים להנדס עונה אחר עונה. למעשה, הפריט הראוי היחידי בקולקציה הוא שמלה בגזרת פיפטיז שקפקפה לחלוטין, בהדפס חצילים, כאשר מתחתיה מציץ חלק עליון אטום, מה שנראה כמו חגורת מותן תואמת וחלק תחתון בגזרת רטרו. כל יתר הדגמים נראים כמו משהו שכולנו נוכל לרכוש בעונה הבאה בזארה ב-299 שקלים בלבד.

 

 
 צילום: רויטרס 
 
 צילום: רויטרס 
 

מתכון לקסם | מארני

אחרי הכישלון החרוץ של דולצ'ה וגבאנה, נעים לדעת שיש קולקציות כמו אלה של מארני שיכולות לשמש כנחמה. בית האופנה מדגים איך ליצור קולקציה מסעירה ומגובשת בלי לאבד את אבקת הקסמים הייחודית להם. ניכר כי הקולקציה החדשה והמופתית מחושבת עד הפרט האחרון: החל מרמת ההדפסים הגיאומטרים ועד לרמת הגזרות המפוסלות, מהתאמת הצבעים הנעימה ועד משחקי השקיפות; כל אלה יכולים להזכיר את אלו של דולצ'ה וגבאנה רק ברמת ההגדרה,  אך למעשה מזניקים את הקולקציה לרמה משלה.

 

לא רק הדגמים עצמם מתוכננים היטב אלא גם מבנה הקולקציה כולה, שנבנית בהדרגה מדגמים נקיים יחסית בצבעים פסטליים רכים ועד לנקודת השיא שמורכבת משילוב מענג של הדפסים מדוייקים, פלטת צבעים חמה וניגודיות בין הבדים השקפקפים לבדים מבריקים. קונסואלו קסטיגליוני, המעצבת האומנותית של מארני, מוכיחה שאפשר ליצור קולקציה קלאסית ולבישה עם טוויסט מודרני.

 

 
 צילום: רויטרס 
 
 
 צילום: רויטרס 
 

קידה למטאדור | מוסקינו

לפני מספר ימים אסרו בקטלוניה את קיומן של מלחמות השוורים במחוזתיהם, ורגע לפני שמופע האימים הופך לזיכרון רחוק, במוסקינו החליטו לערוך לו מחווה אחרונה. הקולקציה נראית כמו אינטרפרטציה אופנתית לקליפ המפורסם של מדונה לשיר Take a bow מ-1999, בו היא ממתינה בערגה למטאדור שלה שיחזור מזירת הקרבות. בית האופנה האיטלקי בחר להציג את הרומן הבלתי אפשרי משני הצדדים - זה של המטאדור וזה של האישה הענוגה - ומצליח להציג לנו עלילת סיפור מבלי לאבד את כתב היד האופייני לו (כפתורי הזהב הידועים שלו, למשל, מופיעים מופיעים כאן בשפע).

 

עצם העובדה שבמוסיקנו הצליחו להכניס רוך נשי לתלבושת ולתפקיד מצ'ואיסטי כל כך, מוכיחים את גדולתה של הקולקציה הנוכחית. הפן הנשי, זה שמגלם את הבחורה שממתינה למטאדור שלה, שואב השראה מאלמנטים שבטיים והשילוב בין שניהם, על אף הניגודיות המובהקת, מצליח ליצור קולקציה מגובשת ומסקרנת מאוד.

 

 

 

לבן של יום חול | ג'יל סנדר

אחרי כל כך הרבה הדפסים וטקסטורות, קשה שלא להעריך את הקולקציה הנעימה והנקייה של סנדר. לעתים היא מצליחה לספק דגמים שגובלים בגאוניות, לצד דגמים בינוניים יותר שנראים כאילו נועדו להכשיר את השטח לקראת העתיד לבוא. הקולקציה בנויה מכמה תתי-קולקציות, כאשר המאפיינים הבולטים שלה הוא הצבע הלבן. תת-קולקציה אחת היא מונכרומטית ובנויה על טהרת הצבע, ואחרת מורכבת מהדפסי פייזלי בצבעים שונים. כל דגם חדש על המסלול מסמן מעבר לתת-קולקציה, אך הדגמים מסונכרנים היטב ומתואמים זה עם זה.

 

גדולתה של המעצבת באה לידי ביטוי ביכולתה לייצר שמלות ערב לבנות לחלוטין בלי לעורר אף אסוציאציה לשמלות כלה. מדובר בשמלות בגזרות נקיות, חפות מגימיקים, הדפסים או טקסטורות - רק בדים אינסופיים בצבע לבן - וזה בדיוק מה שהופך אותן לנאות כל כך.

 
 צילום: רויטרס 
 
 צילום: רויטרס 
 

טוויסט בלבוש המשרדי | פנדי

אם תשאלו את המעצבת האומנותית לבית פנדי סילביה ונטוריני מה היה מקור ההשראה לקולקציה החדשה שלה, היא מיד תספר כי מדובר בקולקציה שהתבססה על דמותה של ריטה לוי-מונטליצ'י, נוירולוגית בת 102, שזכתה בפרס נובל לרפואה בשנת 1986. הצלע השניה שלה, קארל לגרפלד, לא דבק באותה להיטות במודל הזה, אך מספר שהקולקציה החדשה מיועדת לכל בחורה עובדת באיטליה שמחפשת מעט שיק ועידון בבגדיה.

 

ואכן, הבסיס לקולקציה מזכיר את פרטי הלבוש שמרביתנו נוהגות ללבוש לעבודה. אלא שלגרפלד, כראוי למעצב ברמתו, לקח את בגדי העבודה הסטנדרטיים, פירק אותם למרכיביהם והרכיב אותם מחדש בצורה שלא היינו מדמיינים לעולם. כך למשל, הבלייזר השחור איבד פיסות בד באזור הכתפיים, והקרדיגן השחור הקלאסי הפך שקוף לחלוטין, כאשר רק צמות הצמר ששזורות לאורכו ממשיכות להיות אטומות. אין ספק שכל בחורה עובדת עם טעם אופנתי משובח הייתה שמחה לאמץ את הקולקציה החדשה של לגרפלד וונטוריני אילו רק הייתה יכולה.

 

 
 צילום: רויטרס 
 
 צילום: רויטרס 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by