בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
סדר יום 
פיות ושדים: סיכום שבוע האופנה בפריז 
 
 במילה אחת: וואו. אלכסנדר מקווין אביב-קיץ 2012    צילום: אימג'בנק/ GettyImages    
סדר יום |
 

שרה ברטון עושה כבוד למורשת של מקווין, שאנל מעלה נימפות למסלול, סטלה מקרטני מייצרת פרקטיות לבישה, באיב סאן לורן מאכזבים עם כבדות מעיקה ומארק ג'ייקובס מענג עם רכות אוורירית לבית לואי ויטון. מיטב התצוגות של שבוע האופנה בפריז לקיץ 2012

 
 
 
 
 
 
 
 
 

מיתולוגיה ארכיטקטונית | אלכסנדר מקווין

לאחר כמה עונות בהן שרה ברטון עמדה במבחן והמשך דרכה כמחליפתו של מקווין הוטל בספק, עם העלאת התצוגה האחרונה נדמה כי גם גדולי הציניקנים קיבלו את ההוכחה הסופית לכך שנמצאה היורשת המתאימה. הקולקציה האחרונה לבית מקווין נראית כמו שרטוט מדוייק של מה שהייתה יוצרת ידו של המעצב המנוח אילו עדיין היה כאן איתנו. ההתעסקות המוכרת בשדים ובמלאכים, והשילוב בין עולם האופנה לבין מאפיינים מיתולוגיים הם מעט אירוניים, כעת כשמקווין הפך בעצמו לסוג של אגדה אופנתית מיתית לאחר שהחליט לשים קץ לחייו.

 

כיאה לקולקציה אגדית לבית מקווין, לא די בהגדרה אחת, כמו 'מלאכים ושדים' למשל, בכדי לבטא את כל מורכבותה, שכן אז נתעלם בצורה מופגנת מהאלמנטים הארכיטקטוניים המופיעים בה, למשל בדמותן של החצאיות המפוסלות עם הפפלום או חיתוכי הלייזר הגיאומטריים, ומהנגיעות שנשזרו בעדינות לאורכה. הקולקציה האחרונה של ברטון עוצבה על טהרת הניגודים: הצד הרך, הלבן והטהור זורק אותנו למקומות המזוקקים ביותר באישיותנו, בעוד שהצד האפל, שבו אפילו הדוגמניות עצמן הופכות לדמויות מטילות אימה כשמסיכות תחרה מסתירות את פניהן, שולח אותנו לפלוש לנבכי סודותינו הכמוסים. לפעמים נדמה כאילו מקווין עצמו לא היה מצליח לעצב משהו מוצלח יותר ממה שנראה בפועל על המסלול.

 

 
אלכסנדר מקווין אביב-קיץ 2012
 אלכסנדר מקווין אביב-קיץ 2012   צילום: אימג'בנק / Getty Images 
 
אלכסנדר מקווין אביב-קיץ 2012
 אלכסנדר מקווין אביב-קיץ 2012   צילום: אימג'בנק/ GettyImages 
 

עולם המים | שאנל

לא במקרה קרל לאגרפלד הוא האיש המסקרן ביותר בתעשיית האופנה. מעבר לאישיות האקסצנטרית ולסממנים החיצוניים שהפכו לסמל המסחרי שלו, קשה להבין כיצד האיש השדוף והקטן הזה מצליח לשלוף קסמים מופלאים כאלו מתוך שרווליו עונה אחר עונה. ככל הנראה הקסם של לאגרפלד נובע מיכולתו לקחת קונספט מסוים, לפרק אותו למרכיביו ולהרכיבו מחדש בדרכו שלו. הוא עשה זאת לאחרונה בתצוגת האופנה של פנדי, והוא עושה שירות דומה לבית האופנה האגדי שאנל כבר כמה עונות רצופות. התהליך הזה של לידה מחדש, לא גורם לפריטים לאבד מכבודם למקור שלהם, ובמקביל הוא מצליח להעניק מגע מודרני עם טוויסט חדשני לכל יצירה שעולה על המסלול.

 

לאגרפלד לא חרג ממנהגו ובחר הפעם בעולם המים כמוטיב לקולקציה הנוכחית שלו. לאחר שנפרדנו לשלום מהמערב הפרוע ומעידן הקרח בתצוגות הקודמות, הבחירה בעולם המים נראית כמעט טבעית. התוצאה: אוסף מענג של גוונים פסטליים על גבי בדי ניילון מבריקים ובדי אורגנזה שקפקפים על רקע בועות מים וצדפות ענק ודוגמניות הנראות כמו נימפות קסומות. אלא שהקולקציה לא מסתמכת רק על התפאורה הגאונית, אלא מנסה להציג בפנינו את הטרנספורמציה שעוברים הפריטים החל מחליפות נקיות, בנות שלושה חלקים, חסרות תחכום לכאורה המופיעות בתחילת התצוגה ועד לשמלות דמויות האלמוגים החותמות אותה. האבולוציה מאת קרל לאגרפלד אם תרצו.

 

 
שאנל אביב-קיץ 2012
 שאנל אביב-קיץ 2012   צילום: אימג'בנק / Getty Images 
 
 
שאנל אביב-קיץ 2012
 שאנל אביב-קיץ 2012   צילום: אימג'בנק/ GettyImages 
 

הדפסים פרקטיים | סטלה מקרטני

הקולקציה האחרונה של סטלה מקרטני משמשת כמעין אתנחתא בין שאר הקולקציות, כמו אלו של שאנל ואלכסנדר מקווין לדוגמא. זה לא בהכרח דבר רע, שכן הקולקציות האחרות דורשות התבוננות ארוכה ומרוכזת ודרוש זמן רב כדי להפנים ולספוג את גאוניותן, ולעומתן, זו של מקרטני, היא קלילה, זורמת ולא דורשת התעכבות מיותרת.

 

להבדיל משתי הקולקציות האחרות, הקולקציה של מקרטני לא מתיימרת לספר סיפור או להכניס את הצופים בה לחלק מחוויה מיוחדת: יש כאן בגדים פרקטיים ולבישים, המורכבים משילובי הדפסים לרבות פרינט הפייזלי הנצחי וגימיק אחד חביב בדמותם של חיתוכי סקאלופ לא שגרתיים. אין ספק שהקולקציה הזו לא מפעימה במיוחד לנוכח המופעים הגרנדיוזיים שנראו הפעם על אותן במות, אך סביר להניח שאילו הקולקציה הזו הוצגה במסגרת שבוע אופנה אחר, בלונדון או בניו יורק לדוגמא, היינו מתרגשים ממנה הרבה יותר.

 

 
סטלה מקרטני אביב-קיץ 2012
 סטלה מקרטני אביב-קיץ 2012   צילום: אימג'בנק / Getty Images 
 
סטלה מקרטני אביב-קיץ 2012
 סטלה מקרטני אביב-קיץ 2012   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

כבדות קודרת | איב סאן לורן

כשסטאפנו פילאטי קיבל את התוכניה של שבוע האופנה, הוא ככל הנראה התבלבל וחשב שמדובר בשבוע האופנה של עונת החורף, מה שיכול להסביר את השימוש בפלטת הצבעים הקודרת ובשכמיות המאסיביות בקולקציה האחרונה שלו. על אף שבתחילת התצוגה עוד היה זכר לגוונים הפסטליים שהיוו חלק מכובד משבועות האופנה החולפים, הקולקציה שינתה במהרה פאזה למניפת צבעים עמוקה יותר, המורכבת מגווני מירוק- יער, סגול- אפור וכחול נייבי.

 

חוץ מהשימוש בפלטת הצבעים המעט חריגה, אין בשורות אמיתיות שיצאו מהקולקציה הזו. השילוב בין גזרות המעילים והג'קטים הגבריים להפליא וחסרי הפרופורציות באזור הזרועות, לבין חצאיות הפפלום הוא נחמד- אך לא משהו שלא ראינו ממעצבים אחרים שהשתעשעו בטרנד האנדרוגיני בעבר. גם השימוש בחגורות המאסיביות, שהונחו נמוך מקו המותן, הוא בהחלט לא צפוי ויש האומרים שמדובר בטרנד שיכבוש את עולם האקססוריז בעונות הבאות. למעט שמלת פייזלי מרהיבה בהחלט וחצאית מקסי תואמת, קשה לומר שהיה משהו בקולקציה הזו שהצליח להעביר בנו רטט לא רצוני.

 

 
איב סאן לורן אביב-קיץ 2012
 איב סאן לורן אביב-קיץ 2012   צילום: אימג'בנק/ GettyImages 
 
איב סאן לורן אביב-קיץ 2012
 איב סאן לורן אביב-קיץ 2012   צילום: אימג'בנק/ GettyImages 
 

סוכריה על מקל | לואי ויטון

אחרי שבעונה הקודמת סיפק לנו מארק ג'ייקובס קולקציה אפלולית בהשראת נערי המעליות במלון עם ניחוח פטיש, הרי שהפעם קיבלנו קולקציה שהיא ההיפך הגמור מקודמתה. אם רציתם מנה מרוכזת של אביביות ורכות- הגעתם למקום הנכון. זה בדיוק המקום שבו מתבטאת גאונותו של ג'ייקובס- היכולת שלו לקחת מוטיב קטן ומובן מאליו, כמו רקמת התחרה הלבנה שמוכרת לכולנו ואף עשתה קאמבק אימתני לפני מספר עונות, ולהפוך אותה לקונספט שלם, שעל גביו נשענים בצורה כזו או אחרת כל הפריטים בקולקציה.

 

התצוגה האחרונה לבית לואי ויטון נראית כמו סוכריה על מקל העשויה בטעם טוב במיוחד: זה מתחיל ברקע הפסטלי של קרוסלת סוסים עליה רכובות הדוגמניות. משם המבט יורד אל עבר תיקי היד הקטנטנים שאוחזת בידה הדוגמנית ביחד עם מטריית תחרה אביבית. הפעם העיניים גולשות לרגליים, אל עבר הנעליים בעלות הטיפ המטאלי המחודד, שבוודאי ישטפו את המדפים בעונות הבאות בכל רשת שמכבדת את עצמה. כל זה עוד לפני שבכלל הגענו לבגדים, שהם כבר נושא לשיחה נפרדת.

 

הצבעים השולטים בקולקציה הזו הם הלבן, שכבר הוכתר כצבע המנצח של שבועות האופנה האחרונים, התכלת, המנטה והוורדרד - אם כי הם משמשים שחקני משנה. למרות שאין עוררין על כך שהקולקציה היא בין המגובשות והאחידות שראינו מבחינה קונספטואלית, ברמת הבדים דווקא יש כאן בחירות מגוונות למדי, החל מבדי אורגנזה שנערמים זה על זה ליצירת לוק של שכבות אווריריות ועד לנוצות פריכות שנבחרו לעטר מעילים וחצאיות במראה טווסי. אפילו חצאית עור נראתה על המסלול, אלא שהיא נצבעה בצבע ליים, מה שאפשר לה להיראות הרבה יותר קלילה מכפי שבוודאי הייתה באמת. קשה להצביע על הדגם המוצלח ביותר בקולקציה מהסיבה הפשוטה שהיו הרבה כאלה. כאילו לא היה די בכל זה, הרי שבסיום התצוגה עלה למסלול מארק ג'ייקובס עצמו, אחד הגברים הנאים ביותר בעולם האופנה, בהופעה לבנה ומלאכית. אם כבר שואו, אז סמכו על ג'ייקובס שייתן את הטאצ' שלו לפינאלה הסופי בהחלט של שבוע האופנה.

 

 

 
לואי ויטון אביב-קיץ 2012
 לואי ויטון אביב-קיץ 2012   צילום: אימג'בנק / Getty Images 
 
לואי ויטון אביב-קיץ 2012
 לואי ויטון אביב-קיץ 2012   צילום: אימג'בנק/ GettyImages 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by