בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות וכושר 
קלוריות מתעופפות: הכירו, אימון יוגה באוויר 
 
 יוגה anti gravity    צילום: רויטרס    
בריאות וכושר |
 

שיטת AntiGravity Yoga מתיימרת להיות הדבר הגדול הבא במועדוני הכושר בעולם. את התרגילים מבצעים על ערסל שתלוי באוויר, מה שתורם למתיחת איברים והרפייה של עמוד השדרה. האם מדובר בטרנד שצפוי לנחות בקרוב אצלנו?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

הג'וגינג וההליכה בפארק כבר מזמן לא עושים לנו את זה ובתחום הכושר פועלים ללא לאות למצוא שיטות אימון חדשות ומלהיבות. כל זאת במטרה שנקום מהכורסה, נשרוף כמה קלוריות ולא נתלונן על הסבל הכרוך בפעילות גופנית. אחת המגמות הבולטות היא הריקוד האירובי. כיום אפשר למצוא בסצנת מועדוני הכושר כמעט כל סגנון - זומבה לטיני, ריקודי בטן, היפ-הופ, street Dance, ואפילו מחול אירוטי. הפטנט פשוט - במקום אימון מתיש מקבלים מסיבת ריקודים עם בונוס - שריפת קלוריות אינטנסיבית.


בדיוק כשחשבנו שהראינו כבר הכל ואין עוד מה להמציא, מגיעה שיטה חדשה שמבטיחה לכבוש את הקהל. כריסטופר הריסון בטוח כי ה- AntiGravity yoga שהוא המציא היא הדבר הבא במועדוני הכושר. ב-2012 צפויים להתקיים שיעורים כאלה ב-50 מועדונים בארה"ב, איטליה ודרום קוריאה,  ומשאר זה צפוי להתפשט אל שאר עולם ואולי אף להגיע לישראל.

 

מה זה AntiGravity yoga?

הממציא כריסטופר הריסון בתוך ערסל
 הממציא כריסטופר הריסון בתוך ערסל 
 צילום: רויטרס 
 

כנראה שסיבה מסחרית גרמה להוסיף את המילה יוגה לשם השיטה שהמציא הריסון, אך למעשה מדובר בפעילות גופנית ששואבת השראה מריקוד, פילאטיס ובמיוחד מכוריאוגרפיה אווירית, עיסוקו הקודם של הריסון.

 

מהי כוריאוגרפיה אווירית?

 

בד ארוך שאמור להיות גם חזק במיוחד, משתלשל מהתקרה והרקדן נעזר בו לבצע תנועות ופעלולים בין שמיים לארץ. הריסון עשה זאת בברודווי, אך גם בארץ אפשר היה לראות את הריקוד האווירי על הבמות למשל בהצגה רומיאו ויוליה (גרסת היפ-הופ) שהועלתה השנה בתיאטרון גשר.

 

כך נראית כוריאוגרפיה אווירית: 

 

בשיטת האימון החדשה, שהמציא הריסון מקפלים את הבד לשניים וכך מקבלים ערסל המאפשר להתלות בלי לפגוש את הרצפה פעמים רבות מדי. לא כל התרגילים הם בתלייה מלאה, ברפרטואר התנועתי יש תרגול שרק חלק מהגוף תלוי (למשל, רגל אחת) והיתר נוגעים ברצפה.


הדגמה נאה של השיטה:

 
 

למה זה טוב?

יואב אבידר, מנהל הג'ימנסיה - בית הספר להסמכת מדריכי כושר, מסביר כי ההיגיון העומד מאחורי השיטה הוא לאפשר לבצע תנוחות קשות בלי ליפול, בלי למעוך את הצוואר ובלי להפעיל שרירים ללא צורך. "התלייה פותחת הרבה אפשרויות - במיוחד בתחום ההרפיה והשחרור כי אפשר להיכנס לתוך מנח בצורה פסיבית לגמרי. למשל, אפשר לעשות גשר בלי לאמץ את הידיים, את הרגליים או את שרירי הגב. למעשה התלייה ההפוכה אינה דבר חדש לכשעצמה ומשתמשים בה לטיפול באנשים הסובלים מבעיות בעמוד השדרה. בגלל התנוחה ההפוכה כוח הכובד מרחיק את חוליות עמוד השדרה ומרפה את הלחץ שיש עליהם".


השיטה טובה לא רק להרפיה אלא גם לתרגילי כוח וחיזוק: "התליה מאפשרת להביא אותך לשיפועים מאוד גדולים ולהעלות את דרגת הקושי של התרגיל. דמיין למשל כפיפות בטן ממצב תליה". אבידר מוצא בשיטה יתרונות נוספים. לדבריו היא מאפשרת להגדיל את טווח התנועה של המפרקים ומאפשרת לעבוד היטב על היציבה: "משטח עבודה לא יציב טוב לאתגר את שרירי הליבה (Core) עצם התליה וחוסר היציבות גורם להפעלת שרירי יציבה".

 

האם זה יהיה הטרנד הבא בכושר?

להתערסל בכיף
 להתערסל בכיף 
 צילום: רויטרס 
 

"יש בזה משהו טיפה אקסטרימי, לכן השיטה מתאימה למי שמחפש אקשן ואתגר. היא מתאימה גם למי שמתרגל יוגה ורוצה לאתגר את עצמו. לא הייתי מחבר את זה לאנשים חסרי ניסיון, כי השליטה בדבר הזה לא פשוטה. בעיניי זה עוד נישה, אך זה כנראה לא יבוא במקום שיטות אימון אחרות. מעבר לכך זה עוד לא קיבל חיבוק ברמה המקצועית ובאף כנס בינלאומי עוד לא ראיתי את הדבר הזה".

 

לארץ השיטה עוד לא הגיעה, אך אם אתם רוצים להתנסות בפעילות גופנית באוויר בדקו את שיטת הבינדו שממצאיה הם ישראלים.

 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by