בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
ממחר דיאטה 
ממחר דיאטה: לאכול שוקולד ולרזות 
 
 שוקולד? מותר!    צילום: אימג' בנק / Getty Images    
ממחר דיאטה |
 

"דיאטת שוקולד" - זה נשמע מופרך ולא אמין, אבל יש דבר כזה. הדיאטה מבטיחה שתורידו 3.5 ק"ג בשבוע ומתירה לשלב כמויות מדודות של שוקולד בתפריט היומי. גם טעים וגם מרזה. הייתכן?

 
 
 
 
 
 
 
 
 

דיאטת שוקולד, שנשמעת בתחילה כהתגשמות החלום הרטוב של רובנו, מתיימרת לעשות את הבלתי אפשרי ולהשכין שלום בין הדיאטה לאויב הגדול ביותר שלה - השוקולד. אבל אל תתנו לשם להטעות אתכם, הדיאטה לא תאפשר לכם לזלול שוקולד ללא הגבלה, אך היא בהחלט מסוגלת ללמד אתכם כיצד ניתן לאכול שוקולד ועדיין להוריד במשקל. אז לפני שאתם מפנטזים על זלילת חבילות שלמות של שוקולד כל היום או מתכננים פשיטה על המפעל של "עלית", כדאי שתקראו סקירה זו שתשפוך קצת אור על שיטה המתוקה ביותר שפגשתם.

 

מקור השיטה

 

דיאטת השוקולד פותחה על ידי סאלי אן ווק, עורכת גיליון הדיאטה של עיתון ה"סאן" וסופרת ספרי הדיאטה הבריטית, והוצגה לראשונה בספר העונה לשם זהה (The Chocolate Diet"") שיצא לאור בשנת 2001. בספרה מציגה ווק את הרעיון שעומד מאחורי השיטה  שהינו כי הימנעות ממזון אהוב כלשהו תגביר בהכרח את החשק לאותו מאכל ועלולה להרוס את הדיאטה, במיוחד אם מדובר בשוקולד שהינו מאכל המספק לנו בין היתר תמיכה רגשית ונחמה בשעות לחץ ומשבר.

 

ייחודיות השיטה

מסקנה זו אודות הקשר הרגשי המתקיים בין אנשים לשוקולד, היא שהובילה את ווק להבנה כי שילובו כחלק מהתפריט היומי יסייע לאנשים לדבוק בדיאטה. לפיכך, מתמקדת השיטה הזו בראש ובראשונה בגמילה מההתמכרות לשוקולד שלטענתה של ווק קיימת אצל מרביתנו ואף מקלקלת לרובנו את הדיאטה. לאחר מכן, מנסה הדיאטה ללמד אותנו כיצד ניתן לצרוך שוקולד במתינות, תוך הקפדה על כמותו ואיכותו, ועל ידי כך לא רק לא להעלות במשקל, אלא גם לרדת.

 
 

קטגוריות ההתמכרות לשוקולד

הספר The Chocolate Diet
 הספר The Chocolate Diet 
 צילום: עטיפת הספר 
 

במטרה לפנות לכל כל שכבות האוכלוסייה, ללא הבדל של גיל, מין או דרגת התמכרות (לשוקולד), יצרה ווק במסגרת הדיאטה חלוקה ל-6 קטגוריות של מכורי שוקולד. לפני תחילת הדיאטה, יש לענות על מספר שאלונים הכלולים בספר שיעזרו לכם לקבוע מהי רמת ההתמכרות לשוקולד אליה אתם שייכים, ובהתאם לכך תדעו לפי אלו תפריטים עליכם לאכול, כמה פעילות גופנית עליכם לבצע והכי חשוב - איזו הקצבת שוקולד יומית או שבועית תקבלו.

  • מתחילים סודיים: אנשים ששומרים את זלילת השוקולד שלהם בסוד ואת השוקולד מחביאים במקומות מוזרים ברחבי הבית.
  • הרומנטיקנים: בדרך כלל רווקים שמשתמשים בשוקולד כתחליף לחיבה הפיזית והרגשית שחסרה להם.
  • אוכלי הנוחות: זהו הסוג הנפוץ ביותר של מכורי שוקולד, המאפיין את אלו שאוכלים שוקולד בעיקר כשהם מרגישים עייפים או לחוצים.
  • מתענגים בסופי שבוע: אנשים שמשתמשים בסופי שבוע או מסיבות כתירוץ לאכילה חסרת מעצורים של שוקולד.
  • מכורי הסוכר: מסוגלים לאכול שוקולד בכמויות עצומות ומשיגים את מרבית הקלוריות היומיות שלהם מפחמימות.
  • חושקות בהתאם למחזור החודשי: קטגוריה הפונה לנשים שמגזימות באכילת שוקולד רק בזמנים מסוימים במהלך המחזור החודשי.
 

במסגרת הניסיון להביא לריסון אכילת השוקולד של עושי הדיאטה ולפסקת הצריכה האובססיבית שלו, אוסרת השיטה לחלוטין על אכילתו בשבוע הראשון. לאחר מכן יש לדבוק בתפריט דיאטה מאוזן ומצומצם שכולל בתוכו גם קצבת שוקולד יומית ממנה אסור לחרוג, שנעה בין 50 ל-200 קלוריות בהתאם לקטגוריה אליה משתייכים. גם פעילות גופנית נכללת כחלק עיקרי בדיאטה זו ועל כן יש לבצע מגוון תרגילי כושר וסיבולת לב ריאה שונים, שנקבעים לפי הרמה של התמכרות השוקולד שלכם, לפחות שלוש פעמים בשבוע.

 

ההגבלה על אכילת השוקולד במהלך הדיאטה אינה חלה על ירקות, ועל כן הספר כולל רשימה של עשרות ירקות הניתנים לאכילה חופשית, ביניהם: אספרגוס, ברוקולי, פטריות, פלפל אדום וירוק, תרד ועגבנייה. כמו כן, מומלץ לעושי הדיאטה להרבות בשתיית מים, ליטול תוספי תזונה ולהימנע ככל הניתן מאכילת מזון שומני, פירות עשירים בסוכרים וקלוריות כגון: קוקוס ואבוקדו, בשר אדום, אגוזים, משקאות מוגזים וקפאין.

 

הבטחות השיטה

הבטחתה המרכזית של השיטה המוצגת על הכריכה הקדמית של הספר הינה הורדה של 3.5 קילוגרם בשבוע (7 פאונדים) מבלי הצורך לוותר על אכילת המאכל המתוק ביותר בעולם: השוקולד. מלבד זאת, בשל יתרונותיו הבריאותיים והתזונתיים של השוקולד המריר, הנצרך בדיאטה על בסיס יומיומי, ייהנו עושי הדיאטה מירידה בלחץ הדם, הפחתת כולסטרול וכן מזעור הסיכון להתקף לב ומחלות לב שונות.

 

איך עובדת השיטה? דיאטת השוקולד כוללת שני שלבים עיקריים

לשלב גם כושר במהלך הדיאטה
 לשלב גם כושר במהלך הדיאטה 
 צילום: Getty Images / אימג'בנק 
 

השלב הראשון שמתקיים בשבוע הראשון לדיאטה נועד בכדי לגמול את עושיה מההתמכרות לשוקולד. מסיבה זו, בשבוע זה שוקולד הוא מחוץ לתחום, ובמקומו מציעה הדיאטה הקצבת קלוריות יומיות ל"פינוק" בריא. בשלב זה אוכלים לפי תפריט מסודר של 1000 קלוריות ביום הכולל: ארוחת בוקר של 250 קלוריות, ארוחה קלה של 350 קלויות וארוחה עיקרית של 400 קלוריות.

 

בשלב השני שנמשך החל מהשבוע השני לדיאטה והלאה אוכלים בין 1200 ל-1300 קלוריות ביום (לגברים נוספות עוד 300 קלוריות) לפי תפריטי הדיאטה הנבדלים ביניהם בעיקר בהקצבת השוקולד היומית שמותאמת לסגנון החיים של רמות המכורים לשוקולד:

 

קבוצות המתחילים הסודיים והנשים שאוכלות לפי המחזור החודשי ייהנו מקצבת שוקולד יומית נמוכה יחסית של 100 קלוריות ביום, בעוד שהמתענגים בסופי השבוע יתפנקו בתקציב של 300 קלוריות ביום לצורך אכילת שוקולד בסופי השבוע בלבד.

 

קבוצת אכלני הנוחות, שכוללת את מרבית האוכלוסייה, מתחילים את הדיאטה עם קצבת שוקולד של 200 קלוריות יומית (בשבוע השני לדיאטה) ולאחר מכן יאכלו רק 50 קלוריות מתוקות ביום. אם אתם שייכים לקבוצת מכורי הסוכר תאלצו להיגמל מכך ולהסתפק ב-100 קלוריות שמוקצבות לשוקולד בלבד והרומנטיקנים יצטרכו לבחור בקפידה את הימים בהם יזללו שוקולד, שכן הם מקבלים רק הקצבה של 200  קלוריות לשוקולד שלוש פעמים בשבוע.

 

תפריט לדוגמא לכל הקבוצות

ארוחת בוקר: כוס דגני בוקר לא ממותקים עם כוס חלב דל שומן ובננה גדולה.

ארוחת צהריים: תפוח אדמה אפוי ממולא בגבינה בתוספת סלט ירקות גדול (מהירקות הניתנים לאכילה חופשית).

ארוחת ערב: עוף צלוי ללא עור וירקות צלויים או מאודים (מהירקות הניתנים לאכילה חופשית).

פינוקים מתוקים: לתפריט בסיסי זה יש להוסיף את הקצבת השוקולד היומית או השבועית לפי הקטגוריה אליה אתם משתייכים. פינוקים מותרים הם טבליות שוקולד, כוס שוקו חם או כדור גלידת שוקולד.

 

ומה אומרת הדיאטנית?

לא מוותרים על השוקולד, אבל אוכלים בצורה מבוקרת
 לא מוותרים על השוקולד, אבל אוכלים בצורה מבוקרת 
 צילום: אימג'בנק / Getty Images 
 

מסתבר שכמו לכל דיאטה, גם לשיטה זו יש צדדים חיוביים ושליליים, כפי שעולה מדבריה של הדיאטנית טלי גולדנברג, בעלת האתר www.dietali.co.il:

יתרונות:

  • הפלוס העיקרי בדיאטה נובע מהעובדה כי היא דוגלת בצריכה יומיומית של שוקולד, שהינו בעל יתרונות בריאותיים רבים. השוקולד גורם למצב רוח טוב על ידי שחרור חומרים דמויי אנדורפינים שגורמים לעלייה במצב הרוח. נוסף על כך, הוא עשיר בחומרים נוגדי חמצון הנקראים פוליפנולים, שמגנים על הגוף מפני מחלות לב וכלי דם.
  • האפשרות לכמות יומית קבועה של שוקולד במהלך הדיאטה משחררת את ההתנגדות הפנימית שלנו ולמעשה מפחיתה את התאווה הגדולה אליו ועל כן ומאפשרת לנו להחזיק מעמד בתהליך ההרזיה.
  • יתרון נוסף בדיאטה הינו כי היא מחנכת להרגלי אכילה נכונים המשלבים פעילות גופנית, שתייה מרובה של מים או תה צמחים והימנעות ממיצים, ומגבילה את הנשנושים בין הארוחות - לנשנושים קלים כמו פירות או יוגורט וכן נשנושי שוקולד בצורה מוגבלת.

חסרונות:

  • הדיאטה מבוססת על כמות קלוריות מצומצמת ומי שרגיל לאכול כמויות גדולות יותר של מזון יתקשה להתמיד בה לאורך זמן, בשל תחושת הרעב שתלווה אותו במהלך היום.
  • חשוב לזכור שצריכת שוקולד לא מתאימה לכל אחד. לפיכך, קבוצות שונות באוכלוסייה שיוכלו לבצע דיאטה זו רק לאחר התאמה מיוחדת שלה לצרכיהם. אחת הדוגמאות לכך הינה חולי סוכרת שאינם יכולים לצרוך כמויות אדירות של שוקולד, מכיוון שהוא רווי סוכר ושומן. כמו כן לסובלים ממיגרנות מומלץ להימנע משוקולד, בו קיים חומר העלול לעורר תגובה של מיגרנה.
 

מחיר

ספר הדיאטה בשם "The Chocolate Diet" הכולל שאלונים, תפריטי דיאטה לכל סוג התמכרות לשוקולד, מתכונים לחטיפי שוקולד מותרים ורשימת ממתקי שוקולד בריטיים ואמריקניים שנכללים בדיאטה, ניתן לרכישה בעלות של 20$ כאן.

 

עוד במדור "ממחר דיאטה":

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by