בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
עולם היופי 
לקחת או לא?: כל המידע על תוספי תזונה 
 
 תוספי תזונה    צילום: shutterstock    
עולם היופי |
 

מסקר חדש עולה כי 97% מהדיאטניות ממליצות למטופליהן ליטול תוספי תזונה ואף משלבות זאת כחלק מהתפריט היומי. מדוע הן עושות זאת, למה זה מועיל ומהם התוספים הפופולאריים ביותר?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

מסקר שהתפרסם החודש במגזין "Functional Ingredients" העוסק בתחום הרפואה, התקבלו נתונים מעניינים בכל הקשור להתייחסות של דיאטניות ברחבי ארצות הברית, לתחום תוספי התזונה. 74% מהדיאטניות דיווחו כי הן משתמשות בתוספי תזונה על בסיס יומיומי, 22% מהן אמרו כי הן נוטלות רק בתקופות מסוימות ובמידת הצורך. הנתון המדהים הוא, כי 97% מאוכלוסיית הדיאטניות ממליצות למטופליהן ליטול תוספי תזונה ואף משלבות זאת כחלק מהתפריט היומי.

 

מגוון התוספים הוא רחב ולכן הסקר יוצר חתך, המספק נתונים בנוגע לתוספים השכיחים ביותר בשוק הרוקחות הטבעית אותן נוטלות הדיאטניות. 47% מהדיאטניות נוטלות תוסף אומגה 3 (משמן דגים), 24% פרוביוטיקה, 18% תוספים המבוססים על תה ירוק 63% נוטלות סידן, 43% ויטמין D , 29% ויטמין C  ו- 23% ויטמין B.

 

מדוע נוטלים תוספי תזונה?

השלמת חוסרים לגוף
 השלמת חוסרים לגוף 
 צילום: shutterstock 
 

הסיבות העיקריות לשימוש בתוספי תזונה עליהן הצביעו המשתתפות הן: 58% הצהירו כי הן דואגות לבריאות העצם, 53% הצהירו כי זה למטרת בריאות כללית משלימה, 42% דואגות להשלמת חוסרים אותן לא מקבלים בתזונה.

לגבי המטופלים, 72% מהדיאטניות ממליצות למטופליהן על השלמות המשפרות ומחזקות את בריאות העצם, 69% משלבות בתפריט היומי במטרה להשלים חסרים תזונתיים ואילו 50% מספקות זאת, כדי לשמור על הבריאות הכללית של המטופל.

 

על פי דוד גבאי, סמנכ"ל שיווק ורוקח ראשי בחברת טעם טבע אלטמן: "אומגה 3 הינו תוסף התזונה הנמכר ביותר בעולם ועקף את שוק המולטיויטמין, לאור ההמלצות של הארגונים הבריאותיים. צריכת פרוביוטיקה גם היא אינה מפתיעה. שוק הפרוביוטיקה הולך וגדל, יותר ויותר מבינים את רוחב היריעה של פעילותו בגוף, החל מבריאות מערכת העיכול ועד לבריאות אינטימית".

 
 

אומגה 3

מחליף תזונה של דגי ים
 מחליף תזונה של דגי ים 
 צילום: זכריה לובימוב 
 

רכיב תזונה חיוני, שהגוף אינו מסוגל לייצר והדרך היחידה לקבלה היא, באמצעות מזון או תוספי תזונה. על מנת לשמור על רמה תקינה של אומגה 3 בגוף, יש לשלב בתפריט היומי בעיקר אכילת דגי מים עמוקים. מרבית הישראלים ממעיטים ואף נמנעים מאכילת דגים ולרוב גם אם דגים הם חלק ניכר בתפריט, הם אינם מכילים אומגה 3 בעקבות שיטות הגידול סוג הדג וסוג היבוא לארץ.

 

מחקרים רבים הראו כי לאומגה 3 השפעה על מגוון רחב ומשמעותי של מצב בריאותיים החל מבריאות הלב, דיכאון, התפתחות תקינה של העובר ואיבר הראייה בפרט, התפתחות המוח בקרב תינוקות וילדים ואף השפיעה ושיפרה משמעותית הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים.

 

פרוביוטיקה

חיידקים ידידותיים
 חיידקים ידידותיים 
 צילום: זכריה לובימוב 
 

כ- 400 סוגים שונים של חיידקים ידידותיים מהווים חלק בלתי נפרד ממערכת העיכול התקינה בגוף האדם. החיידקים הידידותיים מספקים לגוף הגנה מפני חיידקים מזיקים אשר מנסים באופן קבוע להתנחל בגופנו. כאשר מאזן החיידקים הידידותיים מופר מתעוררות בעיות. ההגנה על הגוף מתבצעת במנגנונים שונים כגון: תחרות על מקום המחיה (של החיידקים) שינוי רמת החומציות לרמה שאינה נוחה לחיידקים המזיקים, ייצור רכיבים הקוטלים את החיידקים המזיקים (בקטריוצידים) ובהפעלה של תאים לבנים מסוגים שונים, המסייעים לגוף להגן על עצמו. בנוסף החיידקים הידידותיים מנקים את הגוף מרעלים שונים ומסייעים בפירוק המזון.

 

פרוביוטיקה מהווה גורם מכריע גם בשמירה על הבריאות האינטימית. היום ברור שלוחמה בחיידקים ובפטריות מחוללי הזיהום מהווה מענה זמני לבעיה הבוערת, אך אינה מבססת תשתית אינטימית בריאה. השבת המאזן האינטימי אפשרית באמצעות פרוביוטיקה לשימוש אינטימי המבוססת על חיידקים לקטובצילים -  אוכלוסיית החיידקים הדומיננטית בנרתיק בריא. אלו עוברים במערכת העיכול, ומשפיעים על אוכלוסיית החיידקים בנרתיק, מגנים מפני זיהומים ושומרים על בריאות אינטימית תקינה.

 

ויטמין D

בלי עזרה של שמש
 בלי עזרה של שמש 
 צילום: זכריה לובימוב 
 

 אינו ויטמין קלאסי, משום שהגוף מסוגל ליצרו (בעיקר בעזרת קרני השמש) ואינו חייב לקבל אותו אך ורק ממקור חיצוני. למרות היותנו מדינה חמה, נתגלה חוסר נפוץ באוכלוסיה בעקבות ישיבה מרובה במקומות סוגרים ושימוש במקדמי הגנה. לוויטמין די השפעה מכרעת על בריאותינו ובהפחתת הסיכון למחלות, ביניהם אחראי על ספיגת הסידן בגופנו. נמצא כי גברים עם חוסר וויטמין D, היו בסיכון גבוה יותר להתקף לב.

 

תוסף ויטמין D בתינוקות קשור עם ירידה בתדירות סוכרת מסוג 1. אנשים עם רמות ויטמין D גבוהות נמצאים בסיכון נמוך לפתח סוכרת מסוג 2. ירידה ברמת ויטמין D משולבת עם עלייה במקרי זיהומים בדרכי הנשימה העליונות.

 

סידן

מחזק את העצמות
 מחזק את העצמות 
 צילום: זכריה לובימוב 
 

סידן הינו המינרל הנפוץ ביותר בגוף האדם, רובו נמצא בעצם וכ1% אחוז נמצא בדם. לסידן  חשיבות רבה בבניית ושמירה על העצם והשיניים, אך חיוני רבות גם לתפקוד מערכת העצבים, השרירים ולקרישת הדם. כאשר רמות הסידן בגוף נמוכות מקור האספקה הראשון, יהיה מהסידן שמצוי בעצמות וכך העצמות נחלשות. בנוסף לכמות תקינה של סידן חשוב לצרוך בהתאמה גם ויטמין ,D כדי להטמיע את הסידן בעצם.

 

ויטמין C

מונע הצטננות
 מונע הצטננות 
 צילום: זכריה לובימוב 
 

בעל השפעה רבה לתקינות המערכת החיסונית ובעל משמעות יתרה במניעת מחלות חורף לסוגיהן כמו, הצטננות, שפעת וכדומה. בנוסף, הוא בעל פעילות נוגדת חמצון חזקה.

 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by