בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
עולם היופי 
המין החזק: סגולותיהם של שבעת המינים 
 
 יוצאים לטבע בשבועות    צילום: shutterstock    
עולם היופי |
 

החיטה מסייעת לשיפור הזיכרון, הענבים של הגפן מאזנים את רמת הכולסטרול והרימון מומלץ לטיפול בתולעים - לכבוד חג השבועות קבלו את הסגולות הבריאותיות של כל שבעת המינים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

שבועות מסמל בעיקר את חג הגבינות, אך עבור רבים החג מזכיר שפע, פרחים, אביב וכמובן את שבעת המינים. לשבעת המינים ערכים תזונתיים, בריאותיים וקוסמטיים, שלא תמיד אנחנו מודעים להם.

 

לכבוד החג האחרון בלוח השנה, מונה איה הוד, מנכ"לית המרכז לנטורופתיה ורפואה משלימה את סגולותיהם:

 

חיטה

חשובה לריכוז וזיכרון
 חשובה לריכוז וזיכרון 
 צילום: shutterstock 
 

לחיטה יצא שם רע בגלל הגלוטן הקיים בה, אך יש בכל זאת כמה דברים חשובים לומר בטובתה. זהו אחד הדגנים הפופולאריים ביותר בעולם (בייחוד בעולם המערבי) הפופולריות נובעת, בין היתר, מהתכונות שמקנים לה חלבונים המצויים בה המאפשרים גמישות ונוחיות בתחום העיבוד והאפייה.

 

חיטה (מלאה) מכילה הרבה ויטמיני B, נוגדי חמצון, סיבים תזונתיים ונחשבת מזינה, מגנה על העיניים, על הלב, מסייעת להפחת סיכון לסרטן מעי גס, להורדת הומוציסטאין וחשובה לריכוז וזיכרון.

 
 

שעורה

מסייעת להורדת סוכר
 מסייעת להורדת סוכר 
 צילום: shutterstock 
 

השעורה היא מה שאנחנו מכירים כגריסים/גריסי פנינה וכמו החיטה, גם היא ממשפחת הדגניים. היא בעלת אינדקס גליקמי נמוך ומכילה יותר סיבים תזונתיים מסיסים כגון הבטא-גלוקן, המסייעים לתחושת שובע וירידה במשקל, הורדת סוכר וכולסטרול.

 

אחד מחלקי הגלוטן, שבה מכונה גליאדין והוא מצוי בה בכמות קטנה משמעותית מכמותו בחיטה - מה שכבר הופך את השעורה  לבריאה יותר. בשעורה אנטי-אוקסידנטים חשובים כולל ויטמין C, ויטמינים מקבוצת B , שחשובים ביותר למערכת העצבים. עוד אפשר למצוא בה, מינרלים כגון אבץ, מגנזיום וברזל החשובים לנו מאוד. שעורה מצויינת לניתוב החוצה של הפסולת המצטברת במעי ומשתלבת מצויין במרקים.

 

גפן

מאזן את רמת הכולסטרול
 מאזן את רמת הכולסטרול 
 צילום: shutterstock 
 

הענבים הם פרי הגפן ומהם מכינים גם יין. לענבים יצא שם רע, כשמדובר בעודף משקל ורצון להרזות. אחת הבעיות עם ענבים היא, שמאוד קשה לשלוט בכמות הנצרכת. אם תדעו לשים את הגבול תרוויחו ובגדול. ענבים עשירים בפקטין (סיב תזונתי), שמסייע רבות לפעולת העיכול ואף לאיזון רמות הכולסטרול. הם עשירים במגנזיום, ויטמין C , וויטמינים מקבוצת B, ומשפרים את זרימת הדם.

 

יש בהם כמות אדירה ומרשימה ביותר של נוגדי חמצון כמו, לוטאין החשוב ביותר לשמירה על בריאות העיניים ומניעת התפתחות קטרקט. ורסברטרול - נוגד חמצון רב עוצמה הנמצא בקליפת הענב הוא על פי מחקרים, בעל יכולת להאט תהליכים סרטניים.

 

תאנה

טובה למערכת החיסון
 טובה למערכת החיסון 
 צילום: shutterstock 
 

חלב התאנה ידוע ברפואה העממית כפתרון מוצלח ליבלות. התאנה היא מקור מצויין לאשלגן, ברזל וסידן ומיטיבה במצבי אנמיה. התאנה מעולה לטיפול בבעיית עצירות,  מחזקת את הגוף ואת הנפש באופן כללי וטובה למערכת חיסון בעת התקררות ונזלת. היא בעלת תכונה אנטי-בקטריאלית ולכן מומלצת גם במצבי טפילות במעיים.

 

רימון

טוב לבעיות קיבה
 טוב לבעיות קיבה 
 צילום: shutterstock 
 

החלק בו נעשה רוב השימוש הוא הפרי וקליפתו. עם זאת, גם קליפת הגזע, הפרחים והעלים משמשים למטרות רפואיות. הרימון הוא אחד משבעת המינים ומשמש גם להכנת יין. בתרבות המקראית הוא נחשב לסמל החוכמה והשפע. הרמב"ם עצמו מזכיר את תכונותיו הרפואיות ומתווה את קליפת הפרי לטיפול במחלות עור. המצרים הקדמונים נהגו לשתות את מיץ הרימון ומהקליפות רקחו תרופה נגד תולעי מעיים.

 

בקליפה יש כמות מאוד גבוהה של חומרים מכווצים רקמות בשם טנינים, לכן היא משמשת בצורה יעילה ביותר במצבי טחורים ופיסורות. הרימון עשיר באנטי-ציאנידים וחומרים אנטי-אוקסידנטים חזקים, המסייעים לשמירה על תפקוד ובריאות כלי הדם עצמם.

 

הרימון מומלץ לטיפול בתולעי מעיים, טחורים, בעיות מערכת עיכול: זיהומים במערכת העיכול, שלשול, גזים, נפיחות במעיים, אולקוס, בחילות והקאות, לניקוי דם, למצבי חולשה, דלקות ודימומים בחניכיים, כחלק מטיפול בקנדידה, תמיכה לפעילות הלב וכלי הדם.

 

זית

מקטין את הסיכוי להפחית מחלות לב
 מקטין את הסיכוי להפחית מחלות לב 
 צילום: shutterstock 
 

עץ הזית הינו רב שנתי ונפוץ בכל המזרח התיכון. הפירות (זיתים) משמשים למאכל ולהכנת שמן והעלים בעלי סגולות רפואיות, הידועות משחר הימים ברפואה המסורתית.

 

עלי הזית ושמן הזית הוכחו כבעלי השפעה חיובית בטיפול בלחץ דם גבוה, איזון רמות הסוכר בדם ושמירה על כלי הדם. עלי הזית מכילים חומר מריר הקרוי אולאורופאין (Oleuropein) אשר מעכב תהליך הגורם לפגיעה בכלי הדם. נמצא כי החומרים, שבתמצית עלי זית הם אנטי בקטריאליים ומונעים התפתחות של חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה. עלי הזית ושמן הזית מכילים גם חומרים אנטי אוקסידנטים התורמים לניקוי כלי הדם, בעיקר הנימיים, משומנים ומסוכרים וכך משפרים את מאזן הכולסטרול והסוכרים בדם ומקטינים את הסיכוי למחלת לב כלילית.

 

שמן זית מסייע לספיגה של ויטמינים מסיסי שומן כגון ויטמין D שחסר לכה רבים מאיתנו, ויטמין E, K וויטמין A. בשילוב עם מיץ לימון, שמן הזית יעיל למצב עצירות, לכבד ולכיס המרה.

 

תמר

מחליף קינוח
 מחליף קינוח 
 צילום: יח"צ 
 

אחד הפירות היותר פופולאריים מבין הפירות היבשים. רבים מוצאים בתמר נחמה כחטיף ואין ספק, שכיף לשלבו בתפריט כמשהו מתוק או כספק של אנרגיה זמינה. התמר, כמו התאנה, מצויין למצבים של עצירות, בין היתר הודות לסיבים התזונתיים שבו. בנוסף, הוא עשיר בסידן, ברזל ואשלגן שכל כך חשובים לגוף. במחקרים מהשנים האחרונות מסתבר, שהתמר מגן מפני טרשת עורקים, שבץ והתקף לב, על ידי עיכוב חמצון הכולסטרול בדם ושמירה על איכות כולסטרול טובה.

 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by