בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
עולם היופי 
עשן סמיך: השפעת הגמילה מעישון על המשקל 
 
 מפסיקים לעשן    צילום: shutterstock    
עולם היופי |
 

העולם מציין יום ללא עישון ואחד הפחדים העיקריים, שמונעים ממעשנים להפסיק לעשן הוא החשש לעלות במשקל. איך מתגברים על הבעיה?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל כפי שעולים באתר האגודה למלחמה בסרטן אחוז המעשנים בשנת 2009 עמד על 20.9% - נתון המשקף מגמת ירידה בשעורי העישון בישראל. בנשים יהודיות חלה ירידה קלה מ 18.7% ל 16.6% ב- 2009. בכלל האוכלוסייה, 31.3% מכלל הגברים בישראל מעשנים ו-14.8% מכלל הנשים בישראל מעשנות.

 

העולם מציין היום יום ללא עישון וזוהי הזדמנות מצויינת לספר על השלכות הניקוטין על הגוף והעור. אחד הפחדים העיקריים, שמונעים ממעשנים להפסיק לעשן, הוא הפחד לעלות במשקל. על כן רבים דוחים את הגמילה לתאריך מעורפל.

 

רמי רומנובסקי, מנכ"ל אלן קאר ישראל ומי שבזכותו רבבות ישראלים עישנו את הסיגריה האחרונה בחייהם, מספר כי: " הגורם לעלייה מאסיבית במשקל איננו גופני אלא נפשי. הסיבה העיקרית היא, שלמרות שאנשים מפסיקים לעשן - הם לא מפסיקים לרצות לעשן ולכן משתמשים באוכל כמנגנון פיצוי על אובדן ויתור על הסיגריה או כפרס תנחומים על כך שלא מעשנים".

 

הפסקת עישון

הניקוטין יוצא מהגוף לאחר 3 שבועות
 הניקוטין יוצא מהגוף לאחר 3 שבועות 
 צילום: shutterstock 
 

לאחר שמפסיקים לעשן, הניקוטין, שהוא החומר הממכר בסיגריה, מתחיל לצאת ממחזור הדם ובתום 3 שבועות אין לו כל זכר בגוף. תסמיני הגמילה הפיזיים של הניקוטין עוברים לאחר מספר ימים, אך יחד עם זאת, אנשים מדווחים על קושי וחשק לסיגריות במשך שבועות, חודשים ושנים לאחר ההפסקה וזאת מכיוון, שהרצון אף פעם לא נעלם. אנשים מפסיקים לעשן וחייהם ממשיכים כרגיל, אך מתקשים ליהנות מאירועים חברתיים, להתמודד עם מצבי לחץ, שעמום והרגלים כמו קפה, אלכוהול ואוכל טוב. נוצר קונפליקט בין הרצון בסיגריה מצד אחד לבין הרצון להפסיק מאידך.

 

הפסקת עישון מוצלחת תעניק לכם תחושת מסוגלות וחוזק מדהימה, שלאחריה אפשר ולהצליח בדברים, שלא חשבתם שתוכלו לעשות בעבר, ובעיקר להתגבר על קשיים רגשיים. אל תטילו ספק בהחלטה להפסיק לעשן, כיוון שהרווחים האדירים, שחווים כתוצאה מההפסקה עולים וגוברים על כל אי נוחות זמנית, שאפשר לסבול ממנה.

 
 

כך תשמרו על המשקל לאחר הגמילה

אל תעשו דיאטה רצחנית אחרי הגמילה
 אל תעשו דיאטה רצחנית אחרי הגמילה 
 צילום: shutterstock 
 

פעמים רבות, התוצאה של הפסקת עישון היא, עצבים, תסכול ותחושה של חסך מתמיד.מה עושים כשיש חסך? מפצים והפיצוי הזמין ביותר הוא אוכל. על פי קרן גושן, תזונאית קלינית ממועדון הכושר "זאוספורט", במספר צעדים פשוטים ניתן למנוע עלייה חדה במשקל :

 

  • באופן כללי, רצוי לאכול פחמימות מורכבות, שפירוקן וספיגתן בדם יהיו איטיות, על מנת לשמור על רמה קבועה של סוכר בדם, דבר המאפשר את ויסות הרעב והתיאבון. (לחם מחיטה מלאה, אורז מלא, בורגול, חומוס, אפונה, פסטות וכדומה).
  • מעשנים רבים לא מבדילים בין תחושת רעב, תחושת צמא או תחושת "בא לי סיגריה". יש ללמוד להבדיל בין התחושות האלה: כשעולה תחושה של "בא לי משהו", כדאי לבדוק קודם אם כוס מים פותרת את הבעיה.
  • פעילות ספורטיבית תורמת לחילוף חומרים מהיר. מומלץ להתחיל לעשות פעילות גופנית כמה ימים לפני הגמילה, כדי להרגיל את הגוף לחילוף חומרים טוב יותר.
  • כדאי לא לבצע שינויים בהרגלי התזונה, לנסות לרדת במשקל או להכנס לדיאטה מייד לאחר הפסקת העישון, אלא לשמור את השינויים לשלב מאוחר יותר.
  • חשוב להקפיד לאכול ארוחות מסודרות ומזון בריא, עשיר במזונות בירקות ובפירות טריים.
  • שימו לב אם עשיתן שינויים בתזונה לאחר הגמילה. צריכה מוגברת של מאכלים מתוקים ועשירים בשומן יגרמו לעליה במשקל. את הנשנושים כדאי להמיר לירקות ופירות טריים ולא לאכול מתוקים ומאכלים משמינים.
  • לפני כל ארוחה יש לשתות כוס מים. רוב המעשנים לא עושים זאת.
  • עצם העובדה שבחרתם להפסיק לעשן מעידה על רצונכם לעבור לאורח חיים בריא יותר. נצלו את ההזדמנות ופתחו את ההרגלים התזונתיים והספורטיביים שלכם.
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by