בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
עולם היופי 
שומרי משקל: תזונה נכונה במהלך יום עבודה 
 
 משלבים קריירה ועבודה    צילום: shutterstock    
עולם היופי |
 

כיצד משלבים בין קריירה ויום עבודה עמוס לשמירה על הרגלי אכילה נכונים ובריאים? מדריך תזונתי

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

מיליוני ישראלים מבלים למעלה משליש מחייהם הבוגרים במקום העבודה ויחד עם זאת מרבית האנשים העובדים לא יפנו זמן לשם אכילה בכלל ואכילה בריאה בפרט. בין לוח זמנים צפוף בעבודה, גידול הילדים, מטלות הבית וכמה דקות של מנוחה - בישול מזון ליום המחר או קיצוץ סלט ירקות לצד ארוחת הערב. נראית מטלה מעיקה ומציקה. התוצאה היא כי, השמירה על המשקל נהיית משימה בלתי אפשרית מרגע לרגע.

 

התסריט מוכר וכולל רפרטואר עשיר של התנהלות כושלת עם מזון: חטיפים ממכונות ממתקים מחליפים ארוחות עיקריות, המזון עתיר השומן והנתרן מכביד ופוגע בערנות ובריכוז והכניסה הביתה היא פועל יוצא של פתיחת המקרר בחיפוש אחר מזון.

 

כיצד בכל זאת משלבים בין יום עבודה עמוס לבין שמירה על הרגלי אכילה נכונים ובריאים? חלי אבקסיס, דיאטנית קלינית, של מועדון הולמס פלייס גרנד קניון, מעניקה כמה עצות, שיעזרו לכן להתנהל נכון במהלך יום העבודה:

 

ארוחת בוקר

דגנים בריאים לארוחת בוקר
 דגנים בריאים לארוחת בוקר 
 צילום: shutterstock 
 

אם שמה של ארוחת הבוקר עולה כל כך הרבה פעמים בהקשר של תזונה נכונה הרי שיש מאין. ארוחת הבוקר היא מקור לאספקת האנרגיה הראשונית של הגוף לאחר צום של לילה. היא מעלה את קצב חילוף החומרים הבסיסי של הגוף במנוחה.

 

זוהי ארוחה, שאתן יכולות לאכול בבית לפני היציאה לעבודה. ארוחת בוקר מזינה ובריאה תהיה בסיס מצוין להמשך היום - היא תפחית את הצורך בנשנושים ותאפשר לכן להיות מרוכזות ואפקטיביות.

 
 

שתו מים

8 כוסות מים ביום
 8 כוסות מים ביום 
 צילום: אילנית הרמתי 
 

 המים מהווים את רוב המסה של רוב היצורים החיים, וממלאים תפקידים רבים בגופם: שימוש כנוזל תוך-תאי (ציטופלזמה) וכמרכיבו העיקרי של הדם. בנוסף, המים נחוצים גם לתפקידים משניים רבים אחרים, כגון ניקוי הגוף, הזעה והלחתה.

 

כל תא חי זקוק לכמות מסוימת של מים כדי להתקיים. על אדם בוגר לשתות בין ליטר וחצי לשני ליטר נוזלים ליום, שזה בערך 8 כוסות. לצערן של נשים רבות, קפה, תה ושאר המשקאות עתירי הקפאין אינם נכללים ברשימה. כדי להפוך את העצה לפרקטית דאגו להעמיד מול העיניים בקבוק מים ותבטיחו, שלפחות לפני הארוחות העיקריות תשתו כוס מים גדולה.

 

רעבות בין הארוחות?

לא להגזים עם השוקולד
 לא להגזים עם השוקולד 
 צילום: shutterstock 
 

בכדי שוופלים שנמצאים במשרד או חטיפים ממכונת הממתקים בקומת הכניסה לא יהפכו לארוחות הביניים שלכן, דאגו להצטייד בפרי, יוגורט דל שומן וירקות חתוכים. ישנה חשיבות רבה לארוחות הביניים בשמירה על המשקל.

 

אם אתן חושקות במתוקים אל תעמדו בפיתוי, אך תגדירו מנה מוגדרת, 3 קוביות שוקולד מריר למשל.

 

ארוחת צהריים

הקפידו על ירקות לצד הארוחה
 הקפידו על ירקות לצד הארוחה 
 צילום: shutterstock 
 

חדר אוכל/קייטרינג:

  • כוס מים גדולה לפני הארוחה, זוכרות?
  • חכו מעט עם החלבון והפחמימה, פתחו את הארוחה בסלטי ירקות או מרק ירקות, וותרו על סלטי המיונז. במקום ניתן להוסיף כף אחת של טחינה לסלט הירקות. 
  • ברוב המקומות מוקצבת לעובד מנה בשרית אחת. בחרו את האופציה דלת השומן. העדיפו חזה עוף על פני שניצל וגוונו בסוגי המזון במהלך השבוע. אכלו פעם בשבוע מנת בשר אדום, ושלבו גם דג בתפריט. הגיוון נחוץ לשם הגעה לקצובת הויטמינים והמינרלים היומית. אכלו מנת פחמימה מוגדרת ובחרו מנות נקיות שאינן עשירות בשמן - אורז מאודה, תפו"א אפוי.
  • בתום הארוחה קנחו בפרי. גם אם אינכן מרגישות בו צורך, קחו אותו ואכלו מאוחר יותר.

 

מי שאינה אוכלת בחדר אוכל:

  • דאגו להגיע עם אוכל ביתי למקום העבודה. הפיתרון החסכוני והבריא ביותר הוא להכין מזון ביתי, שיספיק למספר ימים, לשים בקופסא ולחמם במקום העבודה. ניתן גם להכין סנדויץ' עם פסטרמה/טונה/ביצה. מומלץ לנפח עם ירקות כמו חסה ועגבנייה.
  • לצד הארוחה אכלו ירקות טריים: מלפפון, גזר, עגבניות שרי. הירקות עשירים בסיבים, מגדילים את נפח הארוחה ותורמים לשובע. מאחר שהם דלי קלוריות הם מהווים פיתרון מצוין.
  • פנו זמן לאכילה. עובדים שאינם אוכלים בחדר אוכל מסודר לרוב ימצאו עצמם אוכלים מול המחשב או במהלך נסיעה. אכילה ללא הסחות דעת היא לרוב איטית יותר ומסייעת לתחושת השובע להגיע בזמן.
 

ארוחת ערב

אל תוותרו על ארוחת ערב
 אל תוותרו על ארוחת ערב 
 צילום: shutterstock 
 

אם תחכימו לתכנן עצמיכם נכון במהלך היום ותיישמו את העצות שהובאו לכם, סביר שלא תחושו רעב כשתחזרו לבית מיום העבודה. ייתכן והרעב אותו אתם מרגישים הוא תוצר ההרגל, שנוצר עם השנים: להיכנס הביתה ולחפש דבר מה לאכול.

 

הקפידו לאכול ארוחת ערב מסודרת. תכננו אותה מראש ואל תפלו בפח של חטיפים או שוקולדים זמינים ונוחים לאכילה. תשאירו לזה מקום קטן בסוף הארוחה אך לא במקומה.

 

מהר מאוד הרגלים חדשים יכנסו על חשבון ההרגלים הישנים, האכילה הבריאה והמאוזנת תגרום לכן להרגיש נפלא, לשמור על המשקל ולתפקד במלוא המרץ במהלך יום העבודה.

 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by