בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
עולם היופי 
מדריך: מה לאכול לפני אימון כושר? 
 
עולם היופי |
 

כולנו רוצים להראות יפים וחטובים אך לעיתים אנחנו מתמקדים כל כך במטרה שהדרך קצת נשכחת. מה צריך לאכול לפני אימון וכושר על מנת לא להתעלף אחרי?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

אתם כבר מתעמלים, מזיעים ומתאמצים, אבל הרבה פעמים שוכחים לאכול נכון ברגע שלפני. לעשות ספורט, אך להרגיש רע לאחר מכן כי הגעתםםלאימון ברגע האחרון מבלי להכניס משהו לפה, משיג בדיוק את האפקט ההפוך ולא מדובר בזה החיובי.

 

על מנת לא לעשות ספורט מעולפים, כי לא אכלתם טוב, הנה כמה טיפים תזונתיים לפי סוג אימון, מרונית טואף מנהלת תחום תזונה וצוות הדיאטניות, במועדון הולמס פלייס דיזנגוף:

 

ספינינג / אירובי

לשתות מים במהלך יום האימון
 לשתות מים במהלך יום האימון 
 צילום: shutterstock 
 
  • חשוב לשתות מים במהלך היום, על מנת למנוע התייבשות בזמן האימון.
  • כ 40 דקות לפני האימון, שתו כחצי ליטר מים.
  • הקפידו לאכול כשעה לפני אימון פחמימות + חלבון. לדוגמא, כריך + גבינה/פסטרמה/ביצה, יוגורט +פרי, חטיף אנרגיה דל שומן עד 100 קלוריות.במידה ולא הספקתם לאכול כראוי לפני אימון, יש לאכול פרי מתוק.
  • אם מדובר באימון בשעות המוקדמות של הבוקר, כדאי לקום שעה קודם, למלא מאגרי נוזלים ולאכול עד חצי שעה לפני האימון: בננה/3 תמרים/חטיף אנרגיה דל שומן עד 100 קקל/ כוס דגני בוקר עם חלב.
  • במהלך האימון נצלו את ההפסקה ללגימות קטנות של מים, לא להעמיס יותר מידי.
  • בתום האימון שתו לפחות חצי ליטר מים, מומלץ לשתות אותם בהדרגה.
  • בתום האימון כדאי לאכול פרי כמו בננה, תמר או חטיף אנרגיה דל שומן על בסיס פחמימות.
  • כ 45 דקות מתום האימון יש לאכול פחמימה + חלבון - לדוגמא: קורנפלקס + חלב, כריך + טונה במים + כפית טחינה.
 
 

יוגה / פילאטיס

לשתות תה צמחים לפני האימון
 לשתות תה צמחים לפני האימון 
 צילום: shutterstock 
 
  • כדי לשמור על תחושת הרוגע, אפשר לשתות תה צמחים.
  • מומלץ לאכול בתום האימון ארוחה קלה כמו, יוגורט או פרי + מספר שקדים.לשתות תה צמחים לפני היאמון
  • מומלץ לשתות בתום האימון משקה בטמפרטורת החדר.
  • חשוב לאכול כשעה לפני אימון פחמימות+ חלבון כמו, כריך + גבינה עד 5% שומן או פסטרמה.
 

עיצוב וחיטוב


 צילום: shutterstock 
 
  • הקפידו לשתות 2 כוסות מים כשעה לפני האימון ובתום השיעור.
  • לאכול כשעה לפני אימון פחמימות+ חלבון למשל, כריך + גבינה 5% שומן או פסטרמה.
  • מומלץ לאכול מיד בתום האימון פחמימות פשוטות: פרי או חטיף אנרגיה על בסיס פחמימות עם דגש על חטיף דל שומן.
  • מומלץ לאכול כ 45 דקות מתום האימון פחמימה + חלבון: קורנפלקס + חלב, כריך + טונה במים + כפית טחינה, ביצה קשה 2 פרוסות לחם + גבינה 5% שומן.
  • באימונים אינטנסיבים/אימוני ארובי מעל שעתיים, יש לשקול להוסיף משקה איזוטוני המכיל פחמימות לסיפוק אנרגיה ומינרלים, כדי להחזיר את האיבודים מהזיעה. קיימים מגוון מוצרים בשוק, אך ניתן להכין גם בבית: לערבב היטב חצי ליטר מים+חצי כפית מלח+ 5 כפיות סוכר.
 

אימוני כח

לאכול פחמימה לפני האימון
 לאכול פחמימה לפני האימון 
 צילום: shutterstock 
 
  • חשוב לשתות מים במהלך היום, על מנת למנוע התייבשות בזמן האימון.
  • בזמן האימון ובסיומו שתו לפחות חצי ליטר מים, מומלץ לשתות את המים בהדרגה.
  • הקפידו לאכול כשעה לפני אימון פחמימות+ חלבון: כריך + גבינה/פסטרמה/ביצה, יוגורט+פרי, חטיף אנרגיה עשיר בפחמימות וחלבונים.
  • במידה ולא הספקתם לאכול כראוי לפני אימון, יש לאכול פרי מתוק בסמוך לתחילת האימון.
  • מומלץ לאכול מיד בתום האימון פרי כמו בננה, תמר או חטיף אנרגיה דל שומן על בסיס פחמימות
  • מומלץ לאכול כ 45 דקות מתום האימון פחמימה + חלבון קורנפלקס + חלב, כריך + טונה במים + כפית טחינה, בקר/עוף דל שומן + אורז/פתיתים.
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by