בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
עולם היופי 
שירות קל: שומרים על המשקל בצבא 
 
 חיילות ויפות. משי קליינשטיין ורוני דלומי    צילום: מתוך תוכנית    
עולם היופי |
 

מחזור אוגוסט יוצא עוד רגע לדרך וזה הזמן לחדד לא רק נהלי בטיחות צבאיים אלא גם את אלו הקשורים בתזונה. כיצד לשמור על משקל תקין בצבא ואיך להתגבר על כל הפיתויים מסביב?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

זה לא סוד, שאצל בנות רבות השירות הצבאי נחקק, כמקום שלא בדיוק הטיב עם הפיגורה שלהן. השילוב של מסגרת לוחצת עם אין סוף פיתויים מהווה איום אסטרטגי על הדיאטה. אין חיילת אחת שלא בקרה או תבקר לפחות פעם אחת בשק"ם ותקנה לעצמה טוסט שומני או בחדר האוכל ותעמיס על הצלחת אינספור פרוסות לחם לבן ולא בריא.

 

טליה יוסף, מאמנת כושר ממכון הכושר "זאוספורט", מעניקה כמה טיפים, שכדאי לקרוא וליישם, על מנת שלא לסיים את הקריירה הצה"לית במשקל עודף.

 

שק"ם, שק"ם, שק"ם

ותרו על הקוראסון
 ותרו על הקוראסון 
 צילום: shutterstock 
 

אחרי הצעקות של המפקדים, המסדרים והטרטורים, סוף סוף יש זמן להפסקה. ומה הרבה חיילות עושות בה? הולכות לתקוף את השקם בטוסטים, בורקסים, קרואסונים או פיתות. לפני שאתן מזמינות, חשבו כמה השקעתן בגוף עד היום בגופנו וכיצד אתן יכולות להרוס זאת בכמה רגעים קטנים. כדאי לשנן היטב את המשפט: "דקה על השפתיים, שנה על המותניים".

 
 

עייפות, מתוסכלות, אוכלות

אכלו ארוחה מאוזנת כשאתן עייפות
 אכלו ארוחה מאוזנת כשאתן עייפות 
 צילום: shutterstock 
 

הנחמה באוכל היא אחת הסיבות העיקריות להשמנה והתשוקה למתוקים. לרוב, כשעייפים או כועסים מכלים את הזעם באוכל. במצב כזה עליכן לחשוב תחילה - האם זה מה שאתן צריכות או שהאוכל הוא מתוך צורך ולא תסכול?


במידה ואתן אוכלות מתוך צורך, כדאי לאכול באמת ולא לנשנש. הנשנוש, המתוק והחטיפים הם לא אלו, שיגרמו לשובע ולתחושת מלאות, אלא רק יגבירו את התיאבון לאכול עוד ועוד.

 

במצב כזה, כדאי לאכול ארוחה מאוזנת כמו, כריך עם חביתה, גבינה או טונה או סלט טעים ומשביע. אם מתחשק בכל זאת משהו מתוק, אפשר להכניס חטיף אנרגיה דל קלוריות עם ציפוי שוקולדי או מיני פסק זמן/טוויסט ולהבין שאחד מספיק.

 

יומיות לעומת בסיס סגור - איך להתנהל בשניהם?

ירקות חתוכים יתאימו לכל סוגי השירות
 ירקות חתוכים יתאימו לכל סוגי השירות 
 צילום: shutterstock 
 

בסיס פתוח: במידה והשירות בבסיס פתוח, הרבה יותר קל לשמור על המשקל. השירות היומי מאפשר להכין בבית ארוחת בוקר וארוחת צהריים מסודרות ובריאות בעלות ערכים תזונתיים גבוהים. ניתן גם לחתוך ירקות ופירות למקרה, שיתעורר הצורך לנשנש במהלך היום.

 

בסיס סגור: קצת יותר בעייתי מבחינת שמירה על הגזרה. כאן, המטבח הוא זה, שמכתיב מה לאכול בארוחת הבוקר, הצהריים והערב ולא תמיד התפריט יתאים להרגלי התזונה ומרכיביה של סועדיו.

אז מה עושים? תמיד יש את האפשרות לקנות בשקם את הבריא והטעים ולא לבחור באפשרות של הטעים והמשמין. מצד שני, לבזבז כל יום כסף על אוכל זה לא תמיד אפשרי.
אם תתאמצו, תמצאו את הדבר שאתן אוהבות בחדר האוכל וגם אם לא, תלמדו לאהוב אותו. בחדר האוכל יש גם את זכות הבחירה, בין המטוגן לאפוי, השוקולד לריבה וכדומה.

 

כושר, כושר ועוד כושר

אל תוותרו על פעילות גופנית
 אל תוותרו על פעילות גופנית 
 צילום: shutterstock 
 

בין אם מדובר בבסיס פתוח או סגור,  תמיד ישנה אפשרות לפעילות גופנית. הכל תלוי ברצון. פעילות גופנית עוצמתית למשך שעה, 3 פעמים בשבוע יכולה לעשות את העבודה.


גם אם היה לכן יום עמוס ומתיש לכו לחדר הכושר או צאו לריצה של 40 דקות. הפעילות תגרום להרגיש יותר טוב ולעיתים קרובות גם תפיג את העייפות.

 

סדרו את הארוחות

אל תבלסו כל מה שיש
 אל תבלסו כל מה שיש 
 צילום: shutterstock 
 

דאגו לאכול לפחות כל 3 -4 שעות. אם זה לא מתאפשר, הקפידו לאכול לפחות את שלוש הארוחות היומיות (בוקר,צהריים וערב), כדי למנוע רעב מצטבר, התקפי רעב והצטברות שומן בגופנו עקב צומות.


אכילה מסודרת במהלך היום, תביא לעלייה בחילוף החומרים ולכך שהגוף ישתמש במאגרי המזון כראוי וייעל אותם לתפקוד היומיומי שלו ולפעילות הגופנית. כך גם ניתן לרדת במשקל.

 

אז סגרתן שבת

בקשו אוכל בריא בשבת
 בקשו אוכל בריא בשבת 
 צילום: shutterstock 
 

אל דאגה. אם תתכננו את סדר הארוחות מראש ולא תתפתו לנשנושים, שבשקם או לאלו שהחברים מביאים - הכל תחת שליטה.


במידה וההורים באים לבקר, בקשו מהם להביא לכם פחות "שטויות" ויותר אוכל מזין ולא משמין. הפיתוי גדול אמנם, אבל ברגע שתעמדו בו - נרגיש סיפוק גדול ואפילו תטפחו לעצמיכן על השכם.

 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by