בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
עולם היופי 
לזוז מהכורסא: תרגילי ספורט לצעירים בחופש הגדול 
 
עולם היופי |
 

הפייסבוק, הטלוויזיה והסרטים בקולנוע - גורמים להנאה גדולה בקרב בני הנוער במהלך החופשה מצד אחד אך מנוונים אותם מהצד השני. הנה כמה תרגילים פשוטים שאפשר לעשות בבית לחיזוק הגוף ושמירה על הגזרה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

החופש הגדול בעיצומו, כאשר מצד אחד חם בחוץ  ורבים מבני הנוער מעדיפים לרבוץ ימים שלמים מול המרקע או לגלוש בפייסבוק תוך נשנוש פיצות או מתוקים. מהצד השני כולם גם רוצים להראות פצצות לגבות, על החוף, בבריכה או במסיבות.

 

המראה האתלטי הוא למעשה שילוב של שרירים מוצקים, סימטריים ופרופורציוניים ואחוזי שומן נמוכים. על מנת לא להעלות קילוגרמים מיותרים בקיץ ולהמשיך לעסוק בפעילות גופנית, ביקשנו מיואב שני, מאמן כושר בכיר במועדון הכושר  "זאוספורט" ברמת גן, לתת לכם, תרגילים פשוטים אותם ניתן לבצע בבית, בפארק ובחוף הים:

 

שכיבות שמיכה: לחיזוק שרירי החזה

  • למקם את הידיים מעט רחב יותר מרוחב הכתפיים, כך שתיווצר זווית של 90 מעלות בין האמה לזרוע בעת הלחיצה.
  • לשמור על מצב גב ישר ובטן אסופה ולבצע כ-3,4 סטים של כ- 20 חזרות.
  • חובה להקפיד על טווח תנועה מלא.

 

 
 צילום: יחצ זאוס ספורט 
 
 

תרגיל הסקווט: לחיזוק הרגליים

  • הכוונה היא לפשיטת ירך, על מנת להגיע למצב של "כמעט ישיבה על כסא".
  • לשמור על גב ישר ומבט לפנים, אגן מוביל תנועה ולא ברכיים. זהו תרגיל חשוב מאוד ומבוצע בכל ענפי הספורט. מעבר לחשיבותו הספציפית על שרירי הרגליים תרגיל זה פונקציונאלי מאוד ובעל השפעות אנדוקרינולוגיות נרחבות.

 

 
 צילום: יחצ זאוס ספורט 
 

מתח ומקבילים

  • למערכת שרירי הגב, הזרועות וחגורת הכתפיים ניתן לבצע עליות מתח. מתח מצוי כמעט בכל פינה בפארק, בים וגם בבית. תרגיל זה מערב קבוצות שרירים גדולות יש לבצע כ- 4 סטים של 10 חזרות.
  • לשרירי היד האחורית, החזה והכתף ניתן לבצע מקבילים, שגם אותם ניתן למצוא בפארק ובים. בדומה למתח זהו תרגיל מורכב בו הגוף מתמודד עם משקלו העצמי.

 

 
 צילום: יחצ זאוס ספורט 
 

בטן ואלכסונים

  • לבטן ניתן לבצע כפיפות בטן.
  • יש להקפיד שהטווח יהיה עד 30 מעלות ושהשכמות לא ייגעו ברצפה, כך נדאג שהבטן עובדת כל הזמן.
  • בנוסף, אפשר להוסיף טוויסט ולהביא מרפק לברך נגדית ובכך לעבוד עם דגש על האלכסונים.

 

 
 צילום: יחצ זאוס ספורט 
 

כתפיים

  • לחיזוק הכתפיים, ניתן לקחת שני בקבוקים של 2 ליטרים ולבצע בעמידה הרחקה צידית, עד לזווית של 120 מעלות (מעט מעל גובה הכתפיים).
  • בנוסף, ניתן לאחר ההרחקה מיד להמשיך בלחיצת כתף (כלפיי מעלה). זו היא שיטת אימון מעט מורכבת יותר, הנקראת עקרון ההתשה.

 

 
 צילום: יחצ זאוס ספורט 
 

תזונה נכונה במהלך אימון

  • כחלק אינטגרלי מכל אימון מומלץ, להקפיד על תזונה בריאה ומאוזנת ולהימנע ממזון מהיר עתיר שומן וסוכרים. להרבות באכילת "חלבונים איכותיים", פחמימות מורכבות וסיבים תזונתיים ולהמעיט באכילת שומנים.
  • להגדיל את צריכת הפירות והירקות, על מנת לספק לגוף וויטמינים ומינראלים החשובים במיוחד בגיל ההתבגרות.
  • בנוסף, יש להרבות בשתיית מים.
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by