בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
גוף ונפש 
תנוחו: כך תירגעו במהלך יום עבודה מלחיץ 
 
גוף ונפש |
 

לנשום עמוק, לספור כבשים, לחלום בהקיץ ועוד מגוון דרכים פשוטות לשנות את מצב הרוח שלכם בזמן העבודה

 
 
 
 
 
 
 
 
 

העבודה האינטנסיבית גובה את המחיר מכולנו - אנחנו עובדים קשה, ישנים מעט, מודאגים מהמון דברים, לוקחים את העבודה הביתה וממשיכים לדאוג לגביה גם בשעות לילה מאוחרת. במקום להירגע, אנחנו מוצאים את עצמנו בודקים מיילים או זועמים על מישהו בטלפון.

 

לפעמים קצת לחץ, זה דווקא דבר חיובי. יש האומרים שאם הם לא ירגישו את הלחץ, הם לא ידעו שהם חיים. הם חייבים את האדרנלין הזה כדי להתקיים. אבל לא חייבים כל הזמן לחיות על הקצה ולדחוף בלי סוף, עדיף לשמור על איזון ולחיות חיים רגועים יותר, כי בטווח הארוך עבודה רבה יכולה להוביל לעייפות, עצבים, שחיקה ואפילו לאלכוהוליזם.

 

הנה כמה דרכים קלות להרגיע את עצמכם במהלך היום:

לנשום לאט ועמוק - זה נשמע כמו קלישאה, אבל תעשו את זה נכון, תוכלו מיד להרגיש בהבדל. כך עושים את זה: לשאוף אוויר דרך האף במשך 3 שניות, להחזיק אותו בפנים עוד 3 שניות ואז לנשוף דרך הפה עוד 3 שניות.

 

לספור כבשים - כן, כן, זה בדיוק מה שההורים שלנו לימדו אותנו כשלא הצלחנו להירדם בלילה. הפעם בגרסה למבוגרים. מומלץ לספור לאט ורגוע מ-60 עד 0 ותוך כדי לא לחשוב על שום דבר אחר, רק להתרכז במספרים ובנשימות האיטיות.

 
לספור כבשים
 לספור כבשים   צילום: שאטרסטוק 
 

להימתח -  כשאתם מרגישים לחץ אדיר, קומו מהכיסא ותעשו סיבוב במשרד. הימתחו או אפילו תעשו כמה שכיבות סמיכה. כמה רגעים כאלה שהם הראש מתנתק מהעבודה והגוף נמתח, יכולים להרגיע פלאים ולשנות  את הלך הרוח של שאר יום העבודה.

 

לחלום בהקיץ -  עצמו את העיניים בזמן שאתם יושבים מול המחשב ותדמיינו שאתם לא במשרד, אלא במקום אחר שאתם מאוד אוהבים. עדיף מקום מרגיע כמו בית קפה ביום שישי בבוקר, חוף ים לקראת השקיעה וכדומה. העיקר להוציא את הראש שלכם לכמה רגעים מהמשרד.

 
חלומות בהקיץ
 חלומות בהקיץ   צילום: שאטרסטוק 
 
 

לאכול משהו מתוק - ולא סתם משהו, עדיף שתאכלו קובייה או קצת יותר של שוקולד מריר איכותי שמכיל בתוכו את המולקולה פנתילאמין, הידועה כמעוררת אך גם מרגיעה.

 

להסב מבט - כשהכל מתפרק בעבודה, תמונת אמנות טובה שמונחת אצלכם על השולחן יכולה להרגיע רק אם תעיפה בה מבט. תוכלו למקם על השולחן את תמונות הילדים משחקים ומחייכים במתיקות, תמונות מטיול מוצלח שלכם בחו"ל וכדומה - כולם יכולים להרגיע אתכם ולהזכיר כי יש עוד דברים חשובים וטובים בחיים.

 

לשים אוזניות - לאוזניות יש שני שימושים עיקריים. הראשון הוא הברור מאליו - שימו מוזיקה מרגיעה או כזאת שאתם אוהבים והקשיבו לה בתשומת לב רבה. תשכחו מכל השאר ותנסו להתמקד רק במוזיקה. השימוש השני של האוזניות הוא פשוט עוד יותר - שימו אותם על האוזניים אבל אל תפעילו את הנגן. השקט וההגנה שהאוזניות מעניקות לכם, שווה לא מעט.

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by