בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
עולם היופי 
דובישבט: אכילה נכונה של פירות יבשים 
 
עולם היופי |
 

לפני שאתם מתיישבים מול קערת פירות יבשים כדאי שתכירו את העובדות: 100 גרם פירות יבשים מכילים בערך פי 5-10 יותר קלוריות מאילו הטריים. איך עוברים את החג בשלום?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ט"ו בשבט הוא חג של טבע, נטיעות המבשר את תחילתו של האביב וידוע בעיקר בהקשר של אכילת פירות יבשים. בתקופה שבה הפירות היבשים לובשים חג והצבע חוזר להם ללחיים. הם סוף סוף נמצאים במרכז תשומת הלב, לה חיכו כל השנה ומקשטים בצבעוניותם את הסופרמרקטים והשווקים.

 

אורלי שדות מקימה, מפעילה ומנחת "צעד צעד דרך הרזיה" -קבוצות ואימון אישי להרזיה, סוקרת את היתרונות והחסרונות של הפירות היבשים:

 

תהליך הייבוש

לא לאכול את הפירות היבשים
 לא לאכול את הפירות היבשים 
 צילום: shutterstock 
 
  • בעבר היו מייבשים פירות באמצעות השמש, על גגות הבתים ומשטחים אחרים, מה ששמר על הערכים התזונתיים שלהם.
  • כיום משתמשים לרוב בשיטות ייבוש תעשייתיות -  בתנורים ובכימיקלים, המונעים את אובדן הצבע וקלקול הפירות ויוצרים מעטה מבריק (על ידי שימוש בגופרית, שהיא מסוכנת ותוספת של חומרים משמרים וחומרי צבע).
  • בזמן ייבוש הפירות באמצעות התנורים והכימיקלים, הם מאבדים מערכיהם התזונתיים המוזכרים לעיל ולעיתים יש בהם תוספות רעילות.
  • בתהליך הייבוש מופחתת כמות הנוזלים בפרי בכ-65%, דבר המעלה באופן יחסי את ריכוז הפחמימות (סוכר), החלבונים, השומנים והסיבים שבפרי וגורם לאיבוד מרבית הוויטמינים והמינרלים.
  • ריכוז הסוכר בפירות יבשים גבוה הרבה יותר מזה שבפירות טריים, ולפיכך הם גם עתירי  קלוריות.
  • 100 גרם פירות יבשים מכילים בערך פי 5-10 (תלוי איזה), יותר קלוריות מ 100 גרם פירות טריים. חלקם אף מצופים בסוכר ולכן ערכם הקלורי עולה עוד יותר.
  • כל זה הופך את הפירות היבשים שאתם קונים ואוכלים ל"מסוכנים", לסתם טעימים, יפים, מגרים, מפתים, קטנים, שאפשר לאכול מהם עוד ועוד, מבלי להרגיש. מכאן הדרך לעלייה במשקל קצרה.  
 
 

הסגולות של הפירות היבשים

מתחזקים את הגוף
 מתחזקים את הגוף 
 צילום: shutterstock 
 

הפירות היבשים והמיובשים עתירי ויטמינים ומינרלים ובעלי סגולות העוזרים ל"תיקון" ותחזוק הגוף:  

  • משמש מיובש עשיר בבטא קרוטן, שהופך בגוף לוויטמין A התורם לראייה תקינה ולתפקוד מערכת החיסון וכן, תכולת הברזל שלו גבוהה ועוזרת לסובלים מאנמיה.
  • תאנה יבשה עשירה בסידן, בסיבים תזונתיים, ברזל ואשלגן, מה שעשוי לשמור על בריאות העצמות, תפקוד מערכת העצבים ועוזר לבעלי לחץ דם גבוה.
  • צימוקים מסייעים בשמירה על לחץ דם תקין, מכילים ויטמין B6 ונוגדי חמצון;
  • חמוציות עשירות בנוגדי חמצון ומפחיתות את הסיכון לדלקות בדרכי השתן;
  • תמרים מסייעים בהורדת לחץ הדם, תפקוד תקין של מערכת העיכול, שומרים על מאזן נוזלים ומלחים בגוף
  • שזיף מיובש המושרה בלילה במים עוזר מאוד לסובלים מעצירות ולסובלים מלחץ דם גבוה.
  • שקדים מכילים ברזל,סידן, מגנזיום אבץ, סיבים תזונתיים וויטמינים E ו B - מעולים לסובלים לאוסטאופורוזיס, מאנמינה, מלחץ דם גבוה ומסייעים במניעת מחלות לב.
  • אגוזי מלך מכילים אומגה 3, ויטמין E עוזרים במניעת הסתיידות עורקים, בהורדת הכולסטרול "הרע" והורדת לחץ דם.
 

השימושים ביום יום

להוסיף אגוזים ליוגורט
 להוסיף אגוזים ליוגורט 
 צילום: shutterstock 
 
  • ההמלצה העיקרית היא לחפש, לקנות ולאכול פירות יבשים אורגניים, ללא תוספת סוכר וכימיקלים. הם אולי יותר יקרים ויהיו פחות מתוקים ופחות זוהרים או מפתים, אך עדיין טעימים ובעלי איכויות ובריאות גדולות מאוד.
  • כאשר הם נצרכים בכמות מתונה, הפירות היבשים מהווים מקור אנרגיה מצוין ובריא. 
  • מהווים זריקת מרץ בנפילת סוכר ועייפות. 
  • תחליף נפלא למשהו מתוק, משום שיש בהם סוכר טבעי ובריא וכך עדיפים על שוקולד או ממתקים אחרים.
  • כאשר הם נשמרים במקרר, חיי המדף שלהם ארוכים יותר מפירות טריים, כיוון שכל המים (רוב תכולת הפרי) הוצאו מהם לחלוטין.
  • ניתן להוסיפם ליוגורט כארוחת בוקר בריאה, המכילה שפע של ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים.
  • אפשר לאכול אותם כארוחת ביניים.
  • ניתן לבשל פירות יבשים כלפתן ולאכול אותם כקינוח או להוסיף לדגני הבוקר.
  • משמשים תחליף לחטיפים בריאים לילדים וגם למבוגרים.
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by