בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
לייפסטייל 
בזמן שנחרת - טיפול בהפרעות שינה 
 
לייפסטייל |
 

לא מצליחים לישון טוב בלילה? מחקרים מוכיחים כי בעת השינה מתקן גופנו נזקים ומרפא תחלואים. קבלו את כל הגורמים ודרכי הטיפול להפרעות ובעיות שינה ברפואה משלימה. 10 טיפים

 
 
 
 
 
 
 
 
 

המילים "לילה טוב" אינן איחול סתמי אלא ברכה אמיתית. רק מי שישן כהלכה, יכול להבין את משמעות היקיצה הרעננה אחרי לילה נינוח. שינה טובה היא מקור לבריאות. בעת השינה, מתרחשים בגוף תהליכים פיזיים חשובים שמתקנים את הגוף ומרגיעים כאבים ועל כן אי אפשר בלעדיהם.

 

אלא שבמקום להיטיב עם הגוף, רבים מאיתנו מזיקים לו ומונעים ממנו שינה. החיים הקצביים והמהירים של העידן המודרני גורמים לנו בעיות או הפרעות שינה הנחשבות לבין הגורמים המשמעותיים ביותר למחלות. מחקרים מעידים ששינה טובה באמת לאדם הממוצע, אמורה לארוך כ-8-8 וחצי שעות. אם לא נישן דיי שעות - לא נגיע אל מצב השינה העמוקה ולמעשה נישן שינה חסרה.

 

 
אם לא נישן דיי שעות - לא נגיע אל מצב השינה העמוקה ולמעשה נישן שינה חסרה.
 אם לא נישן דיי שעות - לא נגיע אל מצב השינה העמוקה ולמעשה נישן שינה חסרה.   צילום: fotolia 
 
 

מדוע אנחנו לא ישנים?

 

בעידן של היום אנו חשופים לגירויים רבים שלא מאפשרים לנו ללכת לישון מוקדם - מי יכול לישון כשהחיים מתחילים בערב, כשמבלים בלילה במועדונים או מסעדות או כשצופים בסרטים טובים ובתוכניות ריאליטי? הפנסים, תאורת החנויות, הבתים והרחובות משפיעים אף הם על היכולת שלנו להירדם בנחת וכך גם הרעשים מהרחוב והרעשים מבית - הטלוויזיה, הרדיו והמחשב. כל גירוי משפיע על היכולת שלנו לישון ברוגע.

 

 

מהן התופעות הגופניות המתרחשות אצל הסובלים מבעיות שינה?

 

הגורם הגופני המשמעותי ביותר הוא מתח המתבטא במערכת העצבים האוטונומית, כלומר - זו שאין לנו השפעה עליה. המתח הנגרם מיום קשה גורם לנו להישאר מפוקסים ודרוכים בלילה. גם כשהגוף מנסה לאזן את המתחים, אין חזרה אופטימאלית למצב של רוגע. צבירתם של מצבי מתח עולים ויורדים, וחוסר היכולת לחזור למצב של איזון מתבטאת בהפרעות שינה וחוסר מנוחה - עד שזה מתחיל להזיק לגוף.

 

 
 המתח הנגרם מיום קשה גורם לנו להישאר מפוקסים ודרוכים בלילה.
  המתח הנגרם מיום קשה גורם לנו להישאר מפוקסים ודרוכים בלילה.   צילום: fotolia 
 

שינה בהפרעה - הטריגר למחלות:

 

אנשים עייפים, בדרך כלל עצבניים וחסרי סבלנות וריכוז, סובלים מכאבי שרירים ומחולשה, ואף סובלים מבעיות נוירולוגיות בשכיחות גבוהה, מעייפות וסוכרת, מבעיות עיכול ונשימה, כאבי שרירים ושלד ועוד. אדם ערני שישן טוב - מפוקס, נינוח, חש בריא ושמח. למה זה קורה? בעת השינה אנחנו מרפים מהצורך להיות חדים, יעילים, זוכרים, דואגים ויצירתיים. בשינה מתרחשים בגופנו תהליכים של שיקום ותיקון. הגוף מתקן נזקים במערכת העצבים ו"מוריד טורים".

 
 
עיסוי רגליים - תורם לרוגע.
 עיסוי רגליים - תורם לרוגע. 
 צילום: fotolia 
 

10 טיפים לשינה מוצלחת:

 

עיסוי עצמי של כף הרגל: יתרום רוגע. מייצרים תנועה אנרגטית כלפי מטה, באמצעות שמנים נעימים. אפשר לעסות את כפות הרגליים של בן הזוג בעוד הוא מעסה את שלכם.

 

הורידו הילוך: הגיע הערב והשמש שקעה? תנו לעצמכם לשקוע לנעימות ולפעילויות יותר רגועות - מקלחות, ארוחת ערב, ספר טוב.

 

סביבה טובה: הכינו לעצמכם סביבת שינה נכונה - חדר שינה רגוע, שקט ומעוצב בנעימות. הוציאו מהחדר פינות עבודה, עודף ספרים או פריטים.

 

לא לאוכל, לא לטלוויזיה: מיטה היא מקום לישון בו, ועל כן אל תאכלו או תצפו בטלוויזיה בחדר השינה. הראש שלנו לא תמיד עושה את ההפרדה, ועל כן מי שנוהגים להירדם כשהם צופים בסרטים, עלולים לקחת איתם לשינה פרסומות, סצנות מתח או חדשות.

 
אמבטיה חמה לפני השינה- מאוד מומלץ.
 אמבטיה חמה לפני השינה- מאוד מומלץ. 
 צילום: fotolia 
 

לא להתעמל: אל תתעמלו לפני השינה כדי שלא תהיו ערניים מדי.

 

לא לאכול: אל תאכלו ארוחות כבדות בלילה ובכלל זה הימנעו מקפה, אלכוהול וניקוטין. כל מזון שתאכלו יעלה את הסוכר וזה, יגרום לעוררות.

 

נסו רעשים "טובים": כל חשיפה לרעשים היא בעייתית, אבל רעש רקע דווקא עשוי להיטיב עמכם. למשל, רעש של ציפורים ביער (לא תוכים!), פכפוך גלים או מים. כל רעש שיעשה לכם נעים באוזניים, טוב למטרה זו.

 

התרפאו: אנשים הסובלים מבעיות נשימה, נחירות או עיכול - מומלץ כי יפתרו את הבעיות, כדי שיוכלו "לגלוש" לשינה עמוקה וכדי שיעשו גם טובה ענקית לאלה שישנים לצידם.

 

 
שינה קצרה בצהריים תגרום לכם לא להיות עייפים לאורך היום.
 שינה קצרה בצהריים תגרום לכם לא להיות עייפים לאורך היום. 
 צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

נוחו בצהרים: מי שאינם ישנים טוב בלילה ויש להם אפשרות, מומלץ כי יפרשו בצהרים למנוחה קצרה. לא מומלץ לשקוע בשינה עמוקה אבל מנוחה קצרה של חצי שעה בהחלט טובה לחידוש מאגרי האנרגיה.

 

שיטות סבתא להרגעה: אמבטיה חמה ונעימה, תה צמחים חם עם דבש, ומי שרוצה לנסות מוזמן להניח גרגיר מלח גס על קצה הלשון. איש אינו יודע למה ומדוע - אבל רבים מוכנים להישבע שזה משרה שינה.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by