בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
לייפסטייל 
כל הטעויות הנפוצות על ירידה במשקל 
 
  צילום: GettyImages/אימג'בנק    
לייפסטייל |
 

לכבוד יום האישה הבינלאומי, ליקטנו עבורכן את כל הטעויות הנפוצות בתהליך הירידה במשקל בקרב המין הנשי - כך תפעלי אחרת

 
 
 
 
 
 
 
 
 

נשים רבות המוטרדות ממשקלן לרוב מעוניינות לפצוח בתהליך דיאטה כזו או אחרת. אמנם דיאטה היא תהליך לא פשוט שדורש התמדה וכוח רצון, אך לפעמים נשים עושות טעויות בהיסח הדעת או במחשבה שזהו הצעד הנכון, ובכך פוגעות לעצמן בתהליך, בגוף ובבריאות.

 

לפניכם כמה מהטעויות השכיחות בקרב נשים המעוניינות לרדת במשקל ולא מבינות מדוע הן מתקשות במשימה:

 

אסור לדלג על ארוחת הבוקר

לא פעם עוברת בנו המחשבה שאם לא נאכל דבר לארוחת בוקר ונחזיק מעמד עד הצהריים, נחסוך לעצמנו קלוריות מיותרות. מה גם שארוחת הבוקר מכילה לעיתים מאכלים עתירי קלוריות כמו קרואסונים ומתוקים אחרים, ולכן עדיף לוותר עליה.
מדובר כמובן, במחשבה שגויה. ארוחת הבוקר הינה הארוחה החשובה ביותר במהלך היום, היא חשובה לפיתוח הזיכרון, לפיתוח החשיבה ואף לירידה במשקל. דילוג על אכילת הבוקר מביא להאטה בקצב חילוף החומרים ובכך פוגע בתהליך של דיאטה.

 

 
ארוחת הבוקר - היא הארוחה הכי מזינה ביום - לא מיתוס
 ארוחת הבוקר - היא הארוחה הכי מזינה ביום - לא מיתוס   צילום: Getty Images / אימאג'בנק 
 
 

ארוחה אחת ביום אינה חוסכת בקלוריות
טעות נפוצה נוספת היא לאכול רק ארוחה גדולה אחת ביום, בכדי ליהנות בה מכמות קלוריות גדולה, ולמעשה לא לאכול ארוחות נוספות. עם זאת, המציאות מוכיחה לנו כי אכילה תכופה של ארוחות קטנות לאורך היום עוזרת לשמור על קצב המטבוליזם בהילוך גבוה, משמע יש אפשרות לשריפת קלוריות גדולה יותר. מרווח גדול בין ארוחה לארוחה מוביל להאטה במטבוליזם בכדי לפצות על המחסור, והדבר פוגע בירידה במשקל.

 

 
אם תטרפי ארוחה אחת מלאה בקלוריות במהלך היום, עדיין תיהי רעבה גם בערב.
 אם תטרפי ארוחה אחת מלאה בקלוריות במהלך היום, עדיין תיהי רעבה גם בערב.   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

דיאטה של מוצר אחד
דיאטות מסוג זה הינן דיאטות לא מאוזנות כלל וכלל. אמנם הן מסייעות לירידה ראשונית במשקל, אך לא מומלץ להחזיק איתן לאורך זמן, מאחר והגוף לא מקבל את כל המינראלים והויטמינים להם הוא זקוק. כמו כן, משקל שיורד במהירות נוטה לעלות בחזרה מהר גם כן, לכן כדאי לסגל הרגלים של שינוי תזונה שיהיו נכונים ויאפשרו התמדה לאורך זמן ולא כדיאטת בזק.

 

 

לשמור את הארוחה הכבדה לשעות הערב

נשים רבות מעדיפות לדחות את הארוחה הגדולה וה"כבדה" יותר לשעות הערב, בכדי לא לחוש עייפות וכובד במהלך יום העבודה. ניתן לאכול ארוחה מלאה יותר בערב, אבל חשוב להקפיד כי נאכל לפחות 3 שעות לפני השינה, אחרת הגוף מתקשה לעכל היטב את המזון, עלולות להתעורר הפרעות במהלך השינה וכן נפגע תהליך הירידה במשקל.

 

 
הימנעי מלהכניס הביתה את "האויבים" - אם את לא עומדת בפיתוי כמובן.
 הימנעי מלהכניס הביתה את "האויבים" - אם את לא עומדת בפיתוי כמובן.   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 
 

עומדת בפיתוי השוקולד
חשוב לדעת ולהכיר את החולשות של כל אחת ואחת. אם אנחנו יודעות ששתי קוביות שוקולד לא יספקו אותנו, וזה ייגמר באכילת החפיסה במלואה, כדאי להימנע מהסיטואציה ולא להכניס את ה"אויבים" שלנו הביתה מראש. ברגעי משבר וחולשה הפיתוי עלול להפוך לקשה מנשוא. הדבר נכון גם לגבי פירות מסוימים, אגוזים ועוד. בכדי ליהנות לפעמים מהפינוק המתוק מומלץ לקנות את המוצרים בחטיף בודד ולא כחבילה.  

 

 

 

הכותבת היא דיאטנית קלינית מומחית לסוכרת במרכז DMC לטיפול בסוכרת.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by