בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
עולם היופי 
ללא משקל עודף: לעבור את החג בשלום 
 
עולם היופי |
 

המצות, עוגיות הבוטנים והקוקוס, היין שזורם כמו מים והארוחות המשפחתיות האינסופיות - כל אלו ואחרים גורמים לעלייה של לפחות 2 קילו במהלך שבוע החג. אפשר למנוע את זה. מדריך

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

הסטטיסטיקה אומרת, שבממוצע עולים במשקל 2+ קילוגרמים בפסח. המטרה שלנו היא לא לעלות במשקל. בשבוע של החג. זה נשמע אמנם משימה בלתי אפשרית בגלל המצות, המתוקים שמסתתרים בתוך אריזות השי, הארוחות המשפחתיות האינסופיות, כוסות היין ששותים כמו מים, עוגיות הבוטנים והקוקוס ועוד.

 

את ליל הסדר אפשר לעבור באלפי קלוריות, אך אפשר גם עם הרבה פחות. אורלי שדות, מאמנת הרזיה אישית וקבוצתית מלמדת כיצד לדעת, לתכנן ולעבור את החג בשלום

 

היום שלפני

מרק ירקות טעים לפני ארוחת הסדר
 מרק ירקות טעים לפני ארוחת הסדר 
 צילום: fortolia 
 
  • את הקניות לחג יש לערוך, כשלא רעבים ועם רשימה מסודרת, כדי להתפתות כמה שפחות. כאשר יש הרבה אוכל בבית, אוכלים יותר. כל מוצר שיכנס לעגלה, כדאי שתשאלו את עצמכם האם אתם באמת צריכים אותו.
  • בימים שלפני החג, אפשר לחסוך מכל יום כמה קלוריות, כדי שיהיו לנו יותר קלוריות "לבזבז" במהלך ארוחת החג.
  • באופן כללי אין לנשנש בין הארוחות. לא פיצוחים ולא מצה, סתם כי עברנו לידה. כל ביס כזה, מכיל קלוריות והרבה.
  • לקראת ליל הסדר לא צריך לצום, אלא לאכול באותו יום שפוי וקל.
  • כלומר, לאכול ארוחות מסודרות, גדולות בנפחן, אך שיהיו קלות בקלוריות שלהן: מרק ירקות, סלט ירקות, תבשילי ירקות מגוונים, מוצרי חלב דלי קלוריות, ביצה, טונה במים וכדומה. אפשר לחסוך קלוריות לקראת הערב, אך  לא להיות רעבים.
  • לאכול משהו קל כשעה לפני הארוחה - למשל יוגורט, תפוח, מרק. לא להגיע רעבים לארוחה, אחרת תתנפלו ללא שליטה, בדיוק על הדברים הלא נכונים כמו מצה וחרוסת.
 
 

מה אוכלים בארוחה?

להמנע ממצות, אגוזים ויין
 להמנע ממצות, אגוזים ויין 
 צילום: fortolia 
 
  • להגיע לארוחה בבגד צמוד, מחמיא ואז יהיה קשה להפריז. הבגד יעזור לכם להגביל את הארוחה ולאכול במידה.
  • להתנהג בארוחה בשפיות, במודעות, במידתיות.
  • גם לברכות יש קלוריות. צריך לזכור אותן.
  • לארגן לעצמנו צלחת ברכות אישית, מדודה מראש. 1/4 ביצה, עלי חסה וכרפס חופשי, כפית חרוסת וכדומה.
  • לקחת לידכם, צמוד צמוד, מצה אחת שלמה, שאותה תקציבו לכל הארוחה. כך תדעו בדיוק כמה אכלתם ולא תנשנשו קצוות מצה במהלך הערב ותחשבו שאכלתם פחות (כי זה לא נכון). 
  • ארוחת החג מלאה מאכלים מגוונים, טעימים ועתירי קלוריות, כפיצוי על כך שאין חמץ. צריך לשקול היטב מה כדאי לכם, להסתכל על המבחר לפני שמעמיסים לצלחת ולבחור.
  • לבחור מנה אחת או ליצור מנה מכל המנות שאתם מעוניינים בהם, לקחת טעימה מכל אחת.
  • צריך ליהנות, לאכול מהדברים שהכי אוהבים ולמלא את הצלחת בערימת אוכל. להתחיל בכל סוגי הסלטים והירקות ה"שווים", לעשות "הר". ליד ההר, במקום שנשאר בצלחת, לשים את המנה העיקרית והתוספת שבחרתם ולהסתכל על הצלחת. לוודא שזה מה שאנחנו רוצים לאכול ולאכול רק את זה.
  • לאכול לאט וללעוס טוב. תחושת השובע תגיע מהר יותר.
 

גם אם חרגתם- לא נורא

להקפיד על פעילות גופנית במהלך החג
 להקפיד על פעילות גופנית במהלך החג 
 צילום: shutterstock 
 
  • כדאי להתמקד במאכלים אפויים, מבושלים, טריים ומאודים מאשר מטוגנים.
  • בין אם אנחנו מתארחים או מארחים, לא להתעצל. הכינו גם אם לא התבקשתם, לצד המאכלים המסורתיים, מאכל ש"יציל" אתכם - זול קלורית (למשל ירקות מוקפצים), מאכל שאנחנו אוהבים, שאפשר לאכול הרבה ממנו ולשבוע ושעוזר לנו לוותר על מאכלים אחרים.
  • לשתות הרבה מים בזמן הארוחה. יותר מתמיד. בעיקר בגלל המצות, אך לא רק. בפסח אוכלים הרבה חלבונים והמים עוזרים לשטוף את עודפי פירוק החלבונים. להימנע ממשקאות ממותקים.
  • גם ליין יש קלוריות. הכל במידה.
  • לא לוותר על קינוח. הכל במידה. מנה טעימה ושפויה במידותיה, או מנה שפויה, שנוצרה מטעימות של מספר קינוחים
  • לקום, לעזור למארחים, להגיש לאורחים, להיות פעילים,  כדי להיות כמה שפחות מול הפיתויים על השולחן, שיגרמו להם להושיט אליהם ידיים ולנשנש עוד קצת.
  • פעילות גופנית כבר אמרנו? לנצל את ימי החג לטיולים ופעילות. לנסות לצאת להליכה של 30-40 דקות לפני הארוחות - לא אחרי.
  • אם חרגתם -לא נורא. חשוב ליהנות ליהנות ליהנות. לחיות את החיים ולא לחיות ליד החיים. מחר מתחילים מחדש ואפשר לקזז מעט קלוריות מהימים הבאים, כדי להגיע לסוג של איזון שבועי.
  • בסופו של השבוע יגיע החג השני. ובאמצע יש שבת. אותם כללים.
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by