בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
לייפסטייל 
לא נרדמים? 8 עצות לשנת לילה טובה 
 
לייפסטייל |
 

קורה לכם שאתם קמים מלילה של שינה טרופה ומרגישים עייפים יותר מאשר שכשהלכתם לישון? שנת לילה טובה ורציפה אינה רק חלום. כל הטיפים - כאן

 
 
 
 
 
 
 
 
 

מתקשים להירדם בלילות? ברי המזל שבנינו מניחים את הראש על הכרית וגולשים לשינה. לעומתם, אלו שסובלים מנדודי שינה מתהפכים, מסתובבים ומתאמצים לישון, אך השינה חומקת מהם. לא ניתן להחליט לישון, אבל בהחלט אפשר ללמוד איך לאפשר לעצמנו שינה טובה ואיכותית. כל הטיפים.

 

נדודי שינה: עלולים לגרום למחלות שונות

 

שינה איכותית ובכמות מספקת חיונית לבריאותנו ולנדודי שינה השלכות משמעותיות על הבריאות ואיכות החיים. נדודי שינה מובילים לעייפות, הפרעות במצב הרוח, בעיות ביחסים בין אישיים, ירידה בזיכרון ובריכוז ותפקוד לקוי בעבודה. נדודי שינה יכולים לבוא לידי ביטוי בצורות שונות, החל מקשיי הירדמות, יקיצה או יקיצות באמצע הלילה, המלוות בקושי לחזור ולהירדם, ועד יקיצה מוקדמת, עוד לפני הזריחה, ושינה שטחית שאינה מאפשרת מנוחה. לעתים קרובות נדודי השינה קשורים לכאב, מתח נפשי, חרדה, דיכאון, צריכת חומרים מעוררים או סיבות אחרות, שחשוב להתייחס ולטפל בהן.

 

 

 

 
שינה איכותית ובכמות מספקת חיונית לבריאותנו ולנדודי שינה השלכות משמעותיות על הבריאות ואיכות החיים.
 שינה איכותית ובכמות מספקת חיונית לבריאותנו ולנדודי שינה השלכות משמעותיות על הבריאות ואיכות החיים.   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 
 

איך לישון טוב יותר בלילה

 

1. הימנעו משינה מרובה במהלך היום - כך תוכלו ל"סדר" את שעות השינה ולהגיע למיטה בשעה סבירה כאשר אתם עייפים. זכרו כי מומחים ממליצים לישון 7-8 שעות ביממה, הקפידו לא לסתות לשני הכיוונים.

 

2. אל תשתו יותר מדי לפני השינה - על מנת שלא תצטרכו לקום כמה פעמים במשך הלילה לשירותים.

  

3. הימנעו מצריכה גבוהה של אלכוהול והימנעו מעישון - ניקוטין ואלכוהול הינם חומרים שעלולים לעורר ולפגוע בטיב השינה בלילה.

 

4. כאבי פרקים - כאבים בלילה נתפסים כקשים יותר מכאבים ביום ולא פעם עשויים להעיר אתכם משנתכם. במקרה כזה ניתן להשתמש בתרופות למניעת כאבים כדוגמת דקסמול PM, תרופה ייחודית בישראל המשככת כאבים ומשלבת חומר פעיל המסייע להירדם.

 

5. אל תצרכו קפאין אחרי הצהריים ובערב - הקפאין גם הוא חומר מעורר שיפגע בשינה, הסתפקו בקפה ותה בשעות הבוקר ובערב החליפו את הקפה בתה צמחים שגם יריע את הגוף ויתרום לאיכות השינה.

 

 
אל תצרכו קפאין אחרי הצהריים ובערב - הקפאין גם הוא חומר מעורר שיפגע בשינה.
 אל תצרכו קפאין אחרי הצהריים ובערב - הקפאין גם הוא חומר מעורר שיפגע בשינה.   צילום: שאטרסטוק 
 

6. היה ולא הצלחתם להירדם יותר מחצי שעה - צאו מהמיטה, קראו ספר או צפו קצת בטלויזיה עד שתרגישו מוכנים לישון.

 

7. איכלו פחות ממתקים- הסוכר גורם להתעוררות בגוף, ותרו על הפינוקים המתוקים לפני השינה על מנת להבטיח לילה של שינה ארוכה.

 

8. רצוי לא לאכול ארוחות כבדות בלילה ולהימנע עד כמה שניתן מלאכול בלילה. במידה ולא עמדתם בפיתוי, רצוי לוותר על מאכלים עתירי שומן ולאכול מזון על בסיס חלבונים.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by