בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
לייפסטייל 
אחרי המימונה - להפטר מעודפי המשקל 
 
  צילום: Getty Images / אימאג'בנק    
לייפסטייל |
 

החגים מאחורינו, הקיץ לפנינו, זהו בדיוק הזמן לשינוי והמרדף אחר הגזרה המושלמת. כיצד לבחור דיאטה יעילה? ועוד מספר טיפים לשילוב אורח בריא יותר

 
 
 
 
 
 
 
 
 

אחד הסימנים לכך שהגיע הקיץ הוא מתקפת הדיאטות. מכל עבר צצה הבטחה חדשה כיצד ניתן להיכנס לביקיני ללא בעיה, להוריד 30 ק"ג ב-10 ימים ולחזור לגזרה לפני הלידה ואף לג'ינס מהתיכון. בכל פינה משדרים לנו שזהו הזמן לעשות דיאטה, מי שלא עושה דיאטה הוא יוצא הדופן, החריג. אז מה באמת ניתן לעשות וכיצד ניתן להימנע מתחושת התסכול של עוד דיאטה שנכשלת - המדריך המלא.

 

 

למה דווקא דיאטה לקראת הקיץ?

 

מדובר בטקס קבוע החוזר על עצמו כל שנה, הטמפרטורות עולות ושכבות הבגדים יורדות, מבלים בחופי הים ובבריכה, כך שלא נותר לנו אלא להתמודד עם תוספת הקילוגרמים שצברנו בחורף. אך, חשוב מאוד לא להיכנס לשום תהליך דיאטה שיכול להזיק לנו, כמו דיאטות "כאסח" או "ניקוי" למיניהן - שהרי רובנו יודעים כי אינן יעילות לטווח הארוך, ובסופן אף עולים במשקל בתוספת ריבית.

 

 
אחד הסימנים לכך שהגיע הקיץ הוא מתקפת הדיאטות.
 אחד הסימנים לכך שהגיע הקיץ הוא מתקפת הדיאטות.    צילום: GettyImages/אימג'בנק 
 
 

איך בוחרים דיאטה?

 

חשוב לזכור שדיאטה, במובן העממי של המילה מתפרשת כהצמדות לתפריט מוגדר וצמצום קלוריות קיצוני, אשר רוב האנשים אינם עומדים בה לאורך זמן, ולכן אינה יעילה. כולנו מכירים את אפקט ה"יו-יו" המתסכל ותחושת הכישלון בסופו של דבר כאשר המשקל עולה חזרה. לכן, יש להתייחס למילה דיאטה לפי הפירוש המילוני ביוונית, אשר פירושה - אורח חיים, המזון הנצרך על ידי הגוף לצורך שמירה על הבריאות בהתאם לשונות בין אחד לשני. כלומר יש למצוא את האיזון הקלורי המתאים לסגנון החיים האישי. הרי ישנה שונות גדולה באוכלוסייה מבחינת סדר היום ורמת הפעילות הגופנית, כמו גם העדפה וטעם אישי.

 

לדוגמא ישנן דרישות שונות לאדם העובד במשרד רוב היום, לעומת אדם העובד עבודה פיזית ופעיל גופנית. חשוב להיוועץ עם איש מקצוע ולהתאים באופן אינדיבידואלי את התפריט לפי הדרישות הבריאותיות והסביבתיות, תוך כדי הקשבה לתחושות הרעב והשובע ולא להתפתות לכל דיאטה המופיעה באינטרנט.

 

 
חשוב להיוועץ עם איש מקצוע ולהתאים באופן אינדיבידואלי את התפריט לפי הדרישות הבריאותיות .
 חשוב להיוועץ עם איש מקצוע ולהתאים באופן אינדיבידואלי את התפריט לפי הדרישות הבריאותיות .   צילום: Getty Images 
 

טיפים לשילוב אורח חיים בריא בקיץ

 

פעילות גופנית - הינה בעלת חשיבות עליונה. כיום, בחברה המודרנית אנו חסרי תנועה רוב היממה, למרות שידוע ומבוסס מחקרית כי חוסר תזוזה מתקשר להשמנה ומחלות נלוות. לפעילות גופנית קשר ישיר ובלתי תלוי במשקל (כלומר גם במשקל עודף) לבריאות הלב, כלי הדם, איזון הסוכר, איזון לחץ דם, שיפור שומנים בדם, הורדת כאבי גב, שיפור בדימוי העצמי ועוד.

 

לא להכריז על דיאטה- הכרזה זו משמעה שישנה נקודת התחלה ונקודת סיום. בדרך כלל לפני נקודת ההתחלה ישנה "מסיבת פרידה" מכל המזונות האהובים, שכבר מחר יהפכו לאויבים גדולים ויאסרו מהתפריט לעולם. ובנקודת הסיום, לאחר שנגמרה הדיאטה חוזרים חזרה לאוטומט ולאותם מזונות אהובים, לעיתים אף בצורה מוגברת עקב הימנעות וחסך, לעיתים בליווי של רגשות אשם כבדים ותחושת כישלון אשר עלולים להגביר את האכילה. חשוב לזכור כי דיאטה הינה אורח חיים והמטרה היא שינוי לטווח ארוך.

 

 
פעילות גופנית - הינה בעלת חשיבות עליונה.
 פעילות גופנית - הינה בעלת חשיבות עליונה.   צילום: Getty Images / אימג'בנק 
 
 

שלבו מזונות אהובים גם אם הם חורגים מהמסגרת הקלורית - אל תתנו ל"אסור" ול"מותר" לנהל את האכילה ואת החיים שלכם. הרי לאכילה יש צורך פיזיולוגי כמו גם רגשי, הימנעות ממושכת מובילה לאכילה מוגברת. כך שחשוב לשלב גם גלידה, פרי שייק וכדומה. אומנם רצוי לשים לב לתדירות ולכמויות ולבחור גודל מנה שמתאים לכם ולא להגדיל את המנה רק בעקבות שיקולים כלכליים.

 

ארוחות מסודרות - המטרה הראשית באכילה מסודרת היא פיזיולוגית, לספק לגופנו אנרגיה הדרושה לפעילות היומיומית. כמו כן, ארוחות מסודרות ומאוזנות מורידות את הצורך בנשנושים עתירי סוכר ושומן, הודות לאיזון רמות הסוכר והאינסולין. ניתן לשלב את השייק של הרבלייף לארוחה מאוזנת ומשביעה או את החטיף המאוזן המחליף ארוחה אשר אינם דורשים זמן או מאמץ בהכנתם.

 

 
שלבו מזונות אהובים גם אם הם חורגים מהמסגרת הקלורית.
 שלבו מזונות אהובים גם אם הם חורגים מהמסגרת הקלורית.   צילום: shutterstock 
 

אכילה מודעת - אכילה מתוך הקשבה לאותות הגוף לתחושת הרעב והשובע. בזמן הארוחה לאכול בנחת, להאט את קצב האכילה ולהקדיש זמן להנאה מהאוכל. אכילה בהיסח הדעת מול מסך או תוך כדי הליכה משבשת את היכולת שלנו להקשיב לגוף ולהפסיק לאכול כאשר שבעים, וכמובן מורידה מהנאת האכילה.

 

שתייה מרובה- למים תפקידים רבים וחשובים בגופינו. הם מהווים מרכיב עיקרי בתאי הגוף, משתתפים בתהליכים רבים, הובלת חומרים שונים וויסות החום. מנגנון הצמא אינו מפותח דיו לכן לעיתים אנו מתבלבלים בין צמא לרעב, וחוסר שתייה מוביל אותנו לחפש אוכל. לפיכך חשוב להקפיד לשתות לאורך היום גם אם לא צמאים. כליטר וחצי מים ביום לאדם מבוגר, כמובן תלוי בסביבת העבודה וברמת הפעילות הגופנית. עם זאת יש להיזהר משתייה מרובה מדי, כי גם זו מסוכנת.

 

להימנע משתייה ממותקת- ישנו מגוון של משקאות ממותקים כיום, ואפילו מים בטעמים, כלומר מים בתוספת סוכר. המשמעות הינה תוספת קלוריות ריקות, אשר לא תורמות לתחושת שובע ולרוב מובילות להשמנה. לדוגמא בכוס מיץ יש כ-8 כפיות סוכר!!! בפחית קולה כ- 11 כפיות סוכר. מומלץ לשתות מים ולהימנע משתייה ממותקת.

 

 

מאת: מיטל עזר, דיאטנית קלינית וספורט B.Sc,  תזונאית הבית של חברת הרבלייף ישראל

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by