בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
לייפסטייל 
טסים הרבה? שימו לב למשקל  
 
  צילום: shutterstock    
לייפסטייל |
 

תרגילי סקווטים במרומים, שתיית מים מרובה, הימנעות מאלכוהול ומתוקים והעדפת מנה צמחונית. כל הטיפים לעבור שגרת טיסות בקלות ובבריאות

 
 
 
 
 
 
 
 
 

בעידן הגלובלי הנוכחי, רבים האנשים הטסים פעמים רבות בשנה. אך רובם אינם יודעים כי הטיסה, המצטיירת כחוויה לעיתים מסוכנת. הישיבה הממושכת וחוסר התנועה, הארוחות המוגשות אלינו באופן שונה מהצורה בה אנו רגילים לאכול, חוסר הפעילות הגופנית הסדירה עקב השינויים במיקום ועוד. להלן מספר טיפים אשר יקנו לכם הרגלי תזונה נכונה גם בטיסות.

 

הסכנות הבריאותיות בטיסות:

 

1. נוסע הטס רבות ואוכל את כל הארוחות צפוי לעלות במשקלו מספר קילוגרמים בשנה וזאת מהטעמים הבאים - העברת המזון העודף למאגרי אנרגיה ברקמות השומן ובנוסף חוסר הפעילות הגופנית הסדירה.

 

 

2. למרבים בטיסות ולאנשי עסקים, רצוי לשמור על המשקל ועל הרגלי תזונה נכונה ופעילות גופנית במהלך טיסות.  רצוי גם למנוע על ידי מספר תרגילים  נזקי ישיבה ממושכת,  על פי מחקרים נזקי ישיבה עלולים לגרום להתפתחות מחלות רבות.

 

 

3. בשעות הישיבה הרבות והשעמום, מהוות הארוחות במתחם ההמתנה (לאונג') ובמטוס רגעי שיא בתפיסת הזמן והעיסוק המשותף. ארוחות אלו מוגשות באופן שונה ובזמנים שונים מהצורה בה אנו רגילים לאכול, ועל כן עלול לשבש לנו את שיגרת היום.

 

 
נוסע הטס רבות ואוכל את כל הארוחות צפוי לעלות במשקלו מספר קילוגרמים.
 נוסע הטס רבות ואוכל את כל הארוחות צפוי לעלות במשקלו מספר קילוגרמים.   צילום: GettyImages/אימג'בנק 
 

המלצות ועצות זהב לתזונה נכונה בטיסות:

 

1. מומלץ לא לחרוג בזמנים בסדרי הזמן של הארוחות בהם אתם רגילים לאכול יום יום.

 

2. אם הזמן אינו מתאים - דלגו על הארוחה.

 

3. אכלו כמות קצובה - רק משום שמוגש המזון ללא תשלום אין זו סיבה לסיים את כל המגש.

 

4. מומלץ לשתות הרבה - בגובה המלאכותי של כ 1800 מטרים ובאוויר היבש הנמצא בתא הנוסעים, איבוד הנוזלים גדול מהצפוי.

 

5. הימנעו משתיית משקאות אלכוהוליים הגורמים גם הם להתייבשות ומכילים לא מעט קלוריות עודפות.

 

 
מומלץ לשתות הרבה מים - בגובה איבוד הנוזלים גדול מהצפוי.
 מומלץ לשתות הרבה מים - בגובה איבוד הנוזלים גדול מהצפוי.   צילום: אימג`בנק / Getty Images 
 

6.  באם אתם מחליטים לאכול- אכלו לאט ולעסו הרבה.

 

7. החליטו ובדקו שאינכם אוכלים רק מתוך שעמום.

 

8. רצוי להימנע משימוש ברטבים - הערך הקלורי שלהם גבוה מהסלט עצמו.

 

9. השתדלו לוותר על דברי המתיקה כגון: שוקולדים וסוכריות המוגשים בטיסה.

 

10. העדיפו מנות צמחוניות.

 

11. לאחר הארוחה מומלץ לקום ולהתנייע ככל שניתן במטוס.

 

 
לאחר הנחיתה והגעה למלון, מומלץ לא לוותר על פעילות גופנית בחדר הכושר של המלון.
 לאחר הנחיתה והגעה למלון, מומלץ לא לוותר על פעילות גופנית בחדר הכושר של המלון.   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 
 

12. ניתן לבצע תרגילים נוספים כגון: סקווטים - כריעה לעמידה שפופה, 15 חזרות. עמידת חסידה - על רגל אחת כשהרגל השניה מקופלת בעזרת הידיים אל הישבן. מתיחות של הרגליים כל אחת בתורה בזווית 90 מעלות. מתיחות הזרועות למעלה ולאחור ולהחזיק כ 10 שניות ועוד כיד הדמיון .

 

13. לאחר הנחיתה והגעה למלון, מומלץ לא לוותר על פעילות גופנית בחדר הכושר של המלון.

 

 

 

מאת: ד"ר יוני ירום M,D, רופא ספורט, חבר הועדה המדעית המייעצת העולמית של הרבלייף, מנהל מכון מדיקס לרפואת ספורט.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by