בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
עולם היופי 
גוף ונפש: טיפוח מבחוץ ומבפנים 
 
עולם היופי |
 

החורף שעבר וסימל את עונת ההסתגרות מפנה את מקומו לקיץ הנחשב לעונת הגוף החשוף. באמצעות כמה טיפים תשיגו השגת מראה גוף בריא ומחוטב יותר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

הקיץ - היפוכו של החורף, עונת ה"הסתגרות" - מסמל את העונה בה גופנו חשוף, יותר מכל זמן אחר בשנה, לעולם ולסביבה האנושית הקרובה והרחוקה. בשל כך, טבעי שזוהי התקופה בה אנו מקדישים את תשומת הלב הרבה ביותר לגוף ומקדישים מאמצים ניכרים, כדי לשפר את הגזרה וההופעה.  אין זו הפרזה לומר, שעבור אנשים רבים זוהי "עונת הגוף" ובהתאמה, היכולת לכוות אותו ולהתאימו לממדי הבגדים הנחשקים, עשויה לעשות את ההבדל בין זיכרונות קיץ טובים יותר ופחות.

 

קיימים כמה אמצעים אפשריים, העשויים לסייע לצורך השגת מראה גוף בריא ומחוטב יותר. אלו, לא רק שעשויים להשפיע לטובה על מראהו החיצוני, אלא  נושאים בחובם "בונוסים" נוספים, בדמות השפעות מגוונות אפשריות, על תפקודים פנימיים שונים. אם תתמידו ביישומם ואפילו בחלקם, של האמצעים שיוזכרו כאן על ידי אופיר אדיב דיאטן קליני והרבליסט ממכבי care, תרגישו טוב יותר מבחינה פנימית וחיצונית.  

 

 

תה ירוק

תה ירוק לימונית ולואיזה
 תה ירוק לימונית ולואיזה 
 צילום: יחצ 
 

בני המזרח הרחוק צורכים את התה הירוק מזה דורות רבים. בחלוף השנים, נקשרו בשמו השפעות חיוביות שונות על אוכלוסייה זו כמו, בריאות כוללת טובה ותוחלת חיים ארוכה יחסית. נוסף להשפעתה המגוננת האפשרית המיוחסת לו בפני סוגי סרטן מסוימים כדוגמת,  סרטן המעי, השד והערמונית. מצאו גם קשר חיובי אפשרי בין צריכתו ושיפור בריאות הלב וכלי הדם. בנוסף, קיימים ממצאים המראים כי צריכתו הסדירה של התה הירוק עשויה לסייע להפחתת המשקל, הפחתת מסת השומן והגברת המקצב המטבולי.

 

ככלל, מידת הצריכה הממוצעת המומלצת של התה הירוק, נעה בין 1 ל - 2 כוסות ליום (יש להשרות את עלי התה הירוק במים הרותחים למשך פרק זמן קצר יחסית של דקה עד שתיים וזאת, בכדי להימנע מהקניית טעם מר לחליטה המתקבלת. ניתן להמתין להצטננותה של החליטה ולשתות אותה בטמפרטורה פושרת).

 
 

שתו מיץ (טבעי)

מיץ תפוזים טבעי
 מיץ תפוזים טבעי 
 צילום: יחצ 
 

בין אם בחרתם ליישם את העצה בדבר שתיית התה הירוק ובין אם לאו , הקיץ הוא הזמן בו אנו נמשכים, יותר מתמיד, לשתייתם של משקאות מרעננים וצוננים. אם כך, מדוע שלא ננצל עובדה זו לצורך שתיית מיצים טבעיים טריים וקרירים? פרט להיותם משקה מרענן ומחייה, עשויים חלק ממיצים אלו לתרום את תרומתם לעיצובו של הגוף וגזרתו. כך, למשל, מיוחסת למיצי הסלק והגזר השפעה טובה במיוחד על תפקוד הכבד - איבר בעל משמעות מרכזית בטיהורו של גופנו מרעלים שונים ומהווה "צומת דרכים" מטבולי מרכזי.

 

הצטברותם הכרונית של רעלים בגוף עלולה לייצר עוד תאי שומן וזאת, עקב העובדה כי רקמת השומן מהווה את מחסן האגירה המרכזי של רעלים. מיצי הגזר והסלק עשויים לא רק לשפר את הגזרה, אלא להשפיע לטובה על מראה העור, בין השאר על רקע תרכובות שונות המצויות בירקות אלו, כמו, ויטמין A. הקפידו לשתות מיצים שנסחטו בו במקום, לצורך שימור מקסימלי של סגולותיהם.

 

לא לעצור

כמוסות לעצירות
 כמוסות לעצירות 
 צילום: יחצ 
 

 במקרים רבים מגלים אנשים, הסובלים מהשמנה ומעצירות גם יחד, כי אין באפשרותם להשיג הפחתה משמעותית במשקלם בטרם יתגברו על בעיית העצירות. לתופעה זו נודעו הסברים אפשריים שונים, כמו הצטברותם של חומרי פסולת ורעלנים שונים ברקמת השומן. תהא הסיבה לקשר זה אשר תהא, עצירות היא גורם בעיה בריאותית משמעותית מאוד, הדורשת התייחסות וטיפול. ארבעה גורמים אפשריים עומדים, לרוב, בבסיס בעיית העצירות והם, צריכת סיבים בלתי מספקת, חוסר בפעילות גופנית, שתיית מים מועטה ומתח נפשי.

 

אם אתם סובלים מעצירות אך משתוקקים מאוד לחטב את הגוף והגזרה, צרכו תפריט העשיר בדגנים מלאים, פירות וירקות (מזונות אלו נמנים עם המקורות העיקריים לסיבים תזונתיים), שתו שפע מים והקפידו על פעילות גופנית סדירה. באשר למתח -כנראה שלא ניתן להימנע ממנו לחלוטין אך, השתדלו למצוא מדי יום, לפחות שעה אחת בה אתם מאפשרים לנפש ולגוף, להתנתק מטרדות היום - בין אם באמצעות שמיעת מוזיקה האהובה עליכם, טיול בחיק הטבע, קריאת ספר או כל דבר אחר המאפשר לכם לנוח ולהירגע.  

 

שינה מתוקה

לישון לפני חצות
 לישון לפני חצות 
 צילום: fottolia 
 

בהתחשב בעובדה, כי האדם הממוצע מצוי  או אמור להימצא- כ  1/3 מזמן חייו במצב של שינה, אין זה פלא שנושא זה העסיק מאז ומתמיד את בני האדם. בשנים האחרונות מתפרסמים חדשות לבקרים מחקרים, המצביעים על חשיבותה העצומה של השינה לבריאותנו הפיזית והנפשית כאחת. כך למשל, מראים ממצאים עדכניים, כי שינה בלתי מספקת עלולה לפגוע במאזן הסוכר בגופנו, להשפיע לרעה על לחץ הדם והסיכון הכולל לאירועי לב, לפגוע ביכולת ההקשבה שלנו ולבסוף "לתרום" ליצירתו של משקל עודף.

 

כל מי שחרד לגזרתו צריך לאפשר לגופו כ 7 שעות שינה ליליות. גם המועד בו הולכים לישון חשוב מאד. לכן, השתדלו לפרוש לשנתכם בשעות סבירות יחסית וזכרו את האמרה העתיקה: "שעת שינה לפני חצות, שווה שעתיים שעות שינה לאחר חצות".

 

מה לעשות? לעסות

עיסוי יבש
 עיסוי יבש 
 צילום: Getty Images / אימאג'בנק 
 

חשיבות פינויים התקין של רעלים מגופנו לצורך השגת גזרה תקינה הובהר. ישנה שיטה פחות ידועה, אם כי עתיקת יומין לסילוקם של חומרי הפסולת: עיסוי הגוף היבש. מומלץ לבצע עיסוי עצמי זה על העור החשוף, באמצעות "ליפה" יבשה, בטרם הרחצה היומית - החל מכפות הרגליים, עבור בגב ובפלג הגוף הקדמי העליון וכלה באזור הבטן.

 

עיסוי זה מסייע לעור (האיבר בעל שטח הפנים הגדול ביותר), לסלק רעלים שהצטברו בו ולהמריץ את פעילותה של מערכת הלימפה, הנוטלת חלק חשוב בתהליך טיהורו של הגוף מגורמים רעלניים. עיסוי הגוף היבש, מסייע בין השאר לסילוקם של תאי עור מתים ומקנה מראה רענן וחיוני יותר לעורנו. לטכניקת עיסוי מעניינת זו נקשרו לא מעט יתרונות אפשריים נוספים, כמו,  הפחתת צלוליט, המרצת מערכת הדם ושיפור פעילותה של המערכת ההורמונלית.

 

עניין של זמן

מרווח של 3 שעות בין הארוחות
 מרווח של 3 שעות בין הארוחות 
 צילום: shutterstock 
 

רבים מאלו המבקשים להפחית במשקלם ולהצר את גזרתם מתלוננים כי, אין הם מצליחים במשימתם על אף, שהם לא צורכים כמות קלוריות יומית עודפת כלל וכלל. המפתח לפתרון התעלומה, במקרים לא מעטים כדוגמת אלו, אינו נעוץ דווקא ב"מה אוכלים" כי אם ב"מתי אוכלים" או, ליתר דיוק, באיזו תדירות. הניסיון מלמד, כי לא פעם נוטים לדלג על ארוחות ולהזניח את הזנתו התדירה של הגוף.

 

הזנחה זו מתבטאת, לבסוף, בתחושת רעב מוגברת, הגורמת לאדם, לא פעם, לאבד את יכולתו לבקר כהלכה את כמויות המזון הנכנסות לפיו, כאשר מגיע לבסוף מועד הארוחה הבאה. התוצאה: "דחיסת" כמות קלורית עודפת במהלך האירוח, המתבטאת בייצורה המוגבר של רקמת שומן. המפתח אינו כמות הקלוריות היומית, בהכרח, כי אם כמות הקלוריות, שצורכים בכל ארוחה וארוחה. אל תשתהו זמן רב מדי בין ארוחה לארוחה: מרווח זמן של 3 - 1/2 2 שעות בין הארוחות נחשב כמומלץ, בהקשר זה.

 

גזרה דקה? לכו על זה

פעילות גופנית משפרת את מצב הרוח
 פעילות גופנית משפרת את מצב הרוח 
 צילום: fottolia 
 

מה לא נכתב על יתרונות הפעילות הגופנית הסדירה? הפחתת כולסטרול, הורדת רמות סוכר בדם, שיפור מצב הרוח, איזון הפעילות העיכולית - כל אלו הם רק קצת מאותם יתרונות אפשריים הגלומים בה. בנוסף לכך, מסייעת הפעילות הגופנית הסדירה לאיזון משקל הגוף ומסת הגוף הרזה וזאת, בשל העובדה כי פעילות זו "מחייה" מחדש את רקמת השריר בגוף וגורמת לה להיעשות פעילה יותר לא רק בזמן הפעילות הגופנית עצמה, כי אם גם במרווחי הזמן בין פעילות אחת לשנייה (כל זאת, בהנחה שאתם מיישמים הרגל של ביצוע פעילות גופנית בתדירות של 4 פעמים בשבוע לפחות, בהתפרס על פרק זמן מינימלי של 40 דקות). "חזרתה לחיים" של רקמת השריר משמעה, שרקמה זו דורשת, יותר קלוריות לצורך פעילותה - עובדה התומכת בהפחתת משקל אפשרית קלה יותר.

 

פחמימות? אל פחד

אורז מלא
 אורז מלא 
 צילום: יחצ 
 

באם תצרכו עוד ועוד מזונות פחמימתיים בעלי "מוניטין מפוקפק", כדוגמת: פיתות, עוגות ועוגיות, הרי שוודאי שדבר זה יתבטא, בחלוף הזמן, בצבירתו של משקל עודף. וולם, שילובם הסדיר של מזונות פחמימתיים טובים במסגרת הארוחות (הווה אומר: מזונות המאופיינים בתכולה נאותה של פחמימות מורכבות) מסייעת דווקא לשמור על תחושת שובע לאורך זמן, מונעת התקפי רעב מיותרים (בתנאי, כמובן, שאתם מקפידים על יישומם של מרווחי זמן סדירים בין הארוחות, כפי שהוסבר לעיל) ובסיכום הכולל - מהווה אבן דרך הכרחית לאלו המעוניינים להפחית ממשקלם ולהשיג לעצמם מראה גוף נאה יותר.

 

בין המזונות הפחמימתיים, המומלצים בהקשר זה, ניתן למנות: לחם מדגנים מלאים (בפרט: לחם מקמח שיפון מלא), שיבולת שועל, קטניות מסוגים שונים, פסטה מקמח מלא, כוסמת ובטטה.

 

 

 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by