בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
עולם היופי 
לקבל את עצמך: ציפיות ריאליות לירידה במשקל 
 
 ירדה 30 קילו. קלי אוסבורן    צילום: מגזין self    
עולם היופי |
 

משקל הוא רק מספר ומה שחשוב באמת הוא איך אתן נראות ומרגישות. מי שמתחילה בדיאטה צריכה להבין שישנם מספר גורמים המשפיעים על הירידה ולהעמיד יעד סביר. אילנית סנדרוביץ, BSc בתזונה עושה לכן סדר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ישנם כל כך הרבה אנשים, שרוצים לשקול כפי ששקלו לפני 10- 20 שנה. עבור חלקם זה ריאלי, אבל לרוב זה לא. צריך לדעת מתי לשחרר ומתי לזרוק את הג'ינס מכיתה י"א (בינינו, הוא כבר לא יחזור לאופנה).

 

משקל הוא רק מספר ומה שחשוב באמת הוא איך אתן נראות, הבריאות, החיוניות ושמחת החיים. מישהו באמת מסתכל על המשקל? רוצות תעודה לתלות על הקיר? כדאי להעמיד ציפיות ריאליות, לנצל את תהליך הירידה במשקל לשיפור הבריאות והרגלי החיים ולא כמבחן בסופו מקבלים ציון.

 

הגיל משפיע על חילוף חומרים

חשוב להבין שהגיל הוא קריטריון המשפיע על חילוף החומרים. כמות הקלוריות, שצרכנו בגיל 15 גדולה יותר מזו שעלינו לצרוך בגיל 30. כפועל יוצא מכך הקושי להגיע למשקל בו גדל. לכאורה לא מדובר במספרים אסטרונומיים, אך תוך 20 שנה הדבר נהיה משמעותי- ירידה של  כ- 150-200 קק"ל בכל עשור המצטברים ל-300-400 קק"ל פחות בגיל 40 לעומת גיל 20, הנדרשות לשמירה על משקל.

 

כך למשל, 2000 קק"ל בגיל 20 יהפכו ל- 1600-1700 קק"ל בגיל 40. בנוסף, יש לקחת בחשבון כי בגילאים מאוחרים יותר, עם ההגעה לגיל המעבר, חילוף החומרים של נשים יורד אף יותר וירידה זו יכולה להגיע אף ל-10%.

 
מנסה לרדת שנים במשקל. מריה קארי
 מנסה לרדת שנים במשקל. מריה קארי   צילום: Getty Images 
 
 

להציב יעד ריאלי

כשמתחילים תכנית לירידה במשקל, חשוב מאד להציב ציפיות ריאליות ולבנות את התהליך בצורה הדרגתית תוך מספר שלבים, עד להגעה למשקל היעד. ציפייה ירידה של 30 ק"ג בשנה מאיימת וייתכן מאד שאינה מציאותית. יש לקחת בחשבון את קצב הירידה ואת זמן ההגעה ליעד או ליעדי הביניים, בהתחשב בנתונים האישיים של האדם: גיל, היסטוריית משקל בשנים האחרונות, דיאטות קודמות, וכן הרגלי החיים וצריכת המזון.

 

לעתים קרובות, יעד לא ריאלי הנו מאיים וגורם לאנשים לוותר ולהחליט, שאין טעם להתחיל בדיאטה: "עלי לרדת 20 ק"ג, אם לא אצליח לרדת את כל המשקל הזה, אז מה הטעם בכלל להתאמץ?". בנוסף, כשקצב ההתקדמות לא תואם את הציפיות, יש כאלו ששוברים את הכלים ומפסיקים את הדיאטה לאלתר.

 

למשל, אדם בדיאטה שאכל יותר מדי בליל הסדר, מרשה לעצמו לאכול מצות עם שוקולד בלי הגבלה במהלך כל חול המועד, שכן מבחינתו כבר "שבר את הדיאטה" ולא רואה טעם להמשיך לשמור. לאחר חול המועד, כאשר מגיע יום העצמאות הוא ממשיך עם פיתות, חומוס ובשרים בלי הגבלה, ומקנח בחג השבועות עם פסטה ברוטב חמאה ושמנת. בדיוק מסיבה זו חשוב להבין, שמדובר בתהליך עם עליות ומורדות ולהיות מציאותיים לאורך כל הדרך.

 

 
אבדה שליטה על הירידה במשקל? מעיין חודדה
 אבדה שליטה על הירידה במשקל? מעיין חודדה   צילום: בן יוסטר, יח"צ 
 

הסתכלו על עצמכן ולא על אחרים

עזבו את השכנה או את החבר של החברה שירדו 15 ק"ג בחודשיים. זכרו שלכל אדם יש את קצב הירידה שלו ואת המשקל המתאים לו ביותר. מישהי יכולה להיראות מדהים במשקל 80 ק"ג, לעומת מישהי אחרת באותו גובה ומשקל, שתהיה רופסת ותיראה מלאה או שמנה. ההבדל הוא בצורת הגוף, בנתונים האישיים, במסת השריר, וכן גם בגיל. בגילאים המבוגרים מי שרזה מדי נראה יותר זקן לעומת מישהו קצת יותר מלא (אפילו עם 3-5 ק"ג עודפים), שכן העור מתוח יותר ויש פחות קמטים.

 

הצבת יעד ריאלי גורמת לנו להצליח במטרה, ולא להיתקע לאחר דיאטה ארוכה ומוצלחת על 2 הקילו הנותרים עד למספר הנכסף, שכן ייתכן ומהר מאוד תמצאו שוברים את הכלים ומוותר על הכל ואף עולים בחזרה. טוב תעשו אם במקום להיות עסוקים בלהסתכל על איך הג'ינס של השכן יושב מדהים עליו, תשקיעו את  זמנכם ומרצכם בלגרום לג'ינס שלכם להיראות טוב עליכן.  

 

 
יותר מדי רזה בגיל 50. דמי מור
 יותר מדי רזה בגיל 50. דמי מור   צילום: Getty Images 
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by