בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
לייפסטייל 
טיפים לשמירה על בריאות העיניים 
 
לייפסטייל |
 

לכבוד שבוע המודעות לבדיקות ראייה, אספנו עבורכם מספר עובדות על ראייה, משקפיים ועדשות מגע, שרציתם לדעת ולא היה לכם את מי לשאול - וגם בדיקות סקירת ראייה חינם במבחר חנויות אופטיקה ברחבי הארץ

 
 
 
 
 
 
 
 
 

עם השנים מצטברות אצל כל אחד מאיתנו סברות וחרדות לגבי הראייה שלנו, אך לפני שאתם מתחילים לחשוש, ישנם כמה עובדות שרצוי שתדעו על מנת להבין מה כדאי לעשות על מנת לשמור על בריאות העיניים.

  

 

בדיקה שיגרתית

 

רבים חושבים כי אם הם אינם סובלים כלל מבעיה בעיניים, הם אינם צריכים ללכת לבדיקת עיניים לפני גיל 40. למען האמת זו טעות. חשוב להקפיד על בדיקת עיניים שנתית ללא תלות בגיל או במצב הראייה. במהלך הבדיקה המומחה לבריאות העין בודק גם אם קיימים סימפטומים שונים שעלולים להצביע על מחלות עיניים בהתהוות שדורשות תשומת לב מיידית או התדרדרות במצב קיים. אם שמתם לב שהקשתית שינתה צבעה, אתם חווים תחושת צריבה, מתקשים להתמקד בעצמים או מרגישים סימפטומים אחרים חשוב שתקבעו תור לבדוק את העניין ללא קשר לבדיקה השנתית שלכם.

 

 
חשוב להקפיד על בדיקת עיניים שנתית ללא תלות בגיל או במצב הראייה.
 חשוב להקפיד על בדיקת עיניים שנתית ללא תלות בגיל או במצב הראייה.   צילום: יח"צ חול 
 

מנוחה לעיניים

 

האם כאשר מרכיבים משקפיים יש להסירם לעיתים קרובות על מנת לתת לעיניים מנוחה? התשובה היא לא. שימוש יומי במשקפיים או בעדשות מגע לא משפיע על הראייה ולא מעלה את הסיכוי לגירוי בעיניים. יתרה מזאת, תיקון ראייה נכון מסייע לשמירה על הראייה לאורך זמן. בעצם, אם אדם שזקוק לתיקון ראייה לא מבצע אותו (כמו רבים שפשוט מתביישים להרכיב את המשקפיים שברשותם או מתעצלים להרכיב עדשות מגע) הוא צריך לאמץ את עיניו יתר על המידה וזה עלול להשפיע על ראייתו.

 

צפייה בטלוויזיה: לא מה שחשבתם

 

יש הטוענים כי אסור לצפות במסך הטלוויזיה מקרוב, זוהי אמנם אמונה רווחת אבל תופתעו לדעת שלמעשה מעולם לא הוכח מדעית שאיכות הראייה מושפעת מהמרחק מהמסך. אי לכך, הסיכון היחיד לעיניים במקרה זה הוא עייפות. אגב, הדבר זהה גם כאשר מדובר על קריאה באור מעומעם. 

 

 
שימוש יומי במשקפיים או בעדשות מגע לא משפיע על הראייה ולא מעלה את הסיכוי לגירוי בעיניים.
 שימוש יומי במשקפיים או בעדשות מגע לא משפיע על הראייה ולא מעלה את הסיכוי לגירוי בעיניים.   צילום: shutterstock 
 

ישיבה מול המחשב יכולה לגרום למחלות

 

עבודה ממושכת מול המחשב עלולה להשפיע קשות על הראיה ולגרום למחלות עיניים חמורות, שעות ממושכות של עבודה מול מחשב עלולות לגרום לעייפות העין (asthenopia). בעוד שמצב זה איננו מהנה במיוחד הוא לא יכול לגרום למחלות עיניים.

 

 

פחד בעת הרכבת עדשות מגע

 

לאחרונה הוגדר בספרות מושג חדש המתאר פחד מנגיעה בתוך העין - "פוקאפוביה". עם זאת, ע"י הקשבה להוראות ההרכבה וההסרה שניתנו ע"י האופטומטריסט כולם יכולים ליהנות מהרכבה נוחה של עדשות מגע תוך 10-15 דקות של אימון בלבד.

בנוסף יש החוששים כי עדשות מגע מובילות בדרך כלל לזיהומים בעיניים, זהו פחד מאוד נפוץ. אך אם מקשיבים ופועלים לפי הוראות ההיגיינה שניתנות ע"י האופטומטריסט ניתן ליהנות מהנוחות שבהרכבת עדשות מגע ולמזער את הסיכון לבעיות.

 

איפור ועדשות מגע יד ביד

 

נשים חוששות להתאפר כאשר מרכיבים עדשות. אך זוהי טעות, הדבר אפשרי בהחלט. רק צריך לזכור לעשות זאת אחרי שמרכיבים את העדשות, ולהוציא אותן לפני שמתחילים להסיר את האיפור. אם את משתמשת בספריי לשיער, עצמי את עיניך על מנת שהספריי לא ידבק לעדשות שלך. לכל בעיה שקשורה לאיפור ועדשות המגע שלך, התייעצי עם המומחה שלך לבריאות העין.

 

 

 
צריך לזכור להתאפר אחרי שמרכיבים את העדשות, ולהוציא אותן לפני שמתחילים להסיר את האיפור.
 צריך לזכור להתאפר אחרי שמרכיבים את העדשות, ולהוציא אותן לפני שמתחילים להסיר את האיפור.   צילום: Getty Images / אימאג'בנק 
 
 

 טיפים לשמירה על בריאות העיניים

 

1. לערוך בדיקת עיניים אחת לשנה על מנת לבדוק את מצב הראייה ואת בריאות העין באופן כללי.

 

2. לבעלי תיקון ראיה נחוץ להשתמש במשקפיים או עדשות מגע למען תפקוד טוב יותר בעבודה ומנוחה.

 

3. לשמור על העיניים בזמן פעילות ספורטיבית וחשיפה לשמש על ידי שימוש במשקפי שמש. ההגנה על העיניים עם משקפי שמש נחוצה בדיוק כמו שימוש בקרם הגנה לעור.

 

4. אנשים מעשנים נמצאים בסיכון גדול יותר לעיוורון בחייהם הבוגרים.

 

5. לשמור על תזונה מאוזנת, הכוללת פירות וירקות בכל הצבעים ולשמור על משקל תקין, על מנת למנוע לחץ דם גבוה ומחלות כגון סוכרת אשר משפיעות על בריאות העין.

 

 
אנשים מעשנים נמצאים בסיכון גדול יותר לעיוורון בחייהם הבוגרים.
 אנשים מעשנים נמצאים בסיכון גדול יותר לעיוורון בחייהם הבוגרים.   צילום: יח"צ חול 
 

6. מצמוץ תדיר- במיוחד אלו אשר עובדים מול מחשב צריכים לקחת הפסקות יזומות ולמצמץ בתכיפות. בנוסף וודא כי המקלדת והמסך ממוקמים במרחק הדרוש מהעיניים.

 

7. לשתות לפחות 6-8 כוסות מים ביום על מנת לא להתייבש. הדמעות והעור העדין סביב העיניים רגישים ליובש.

 

8. לשטוף ידיים באופן תדיר על מנת למנוע דלקות בעיניים וכמובן לאלו המרכיבים בעדשות מגע תמיד לשטוף ידיים לפני השימוש בהן.

 

9. להיות מודע להיסטוריה המשפחתית של בריאות ומצב העיניים למחלות כמו גלאוקומה והתייעץ עם מומחים כיצד למנוע ולעקב את התפתחותן.

 

10. אם חשים באיזשהו שינוי בעיניים ובראייה לקחת יוזמה וללכת להיבדק. בדיקה בזמן יכולה למנוע מחלות ולהפחית את הסיכון ולבעיות לטווח ארוך. כל יום שאל את עצמך: "האם העיניים שלי נראות טובות, מרגישות טוב והאם אני רואה טוב?"

 

לבדיקות סקירת ראייה בחינם - ליחצו כאן <<<

במהלך "שבוע המודעות לבדיקות ראייה" יתקיימו בדיקות סקירת ראייה בחינם, אשר יבוצעו על ידי אופטומטריסטים בחנויות אופטיקה רבות ברחבי הארץ. את רשימת החנויות ניתן יהיה למצוא כאן <<<

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by