בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
סדר יום 
כן, לקייט יש עדיין בטן 
 
 היא רק נראית רזה, אבל היא בעצם אנושית    צילום: רויטרס    
סדר יום |
 

בזמן שנשות ציבור ושאר מפורסמות אחרי לידה מסתירות את הבטן שעוד נשארה אחרי הלידה או דואגות להסתירה היטב, קייט חושפת מראה אנושי עם בטן נפוחה אחרי לידה ושוב כובשת את כולנו

 
 
 
 
 
 
 
 
 

כן בנות, קייט מידלטון אנושית. האחת שנבחרה, הדוכסית, הנסיכה או איך שתרצו לקרוא לה מתגלה שוב כייצור אנושי ושפוי שיודעת להתמודד באופן כובש עם גדוד הצלמים שמתעדתים כל רגע בחייה ומחייכת במתיקות נינוחה כשהיא צועדת אל עבר קהל המעריצים עם תינוק בן יומו ובטן עוד לא ירדה. וממש כמו שכולנו גילינו שזה בסדר גמור לנעול שוב את אותם הנעליים או ללבוש את אותה שמלה גם כשאת נסיכה, הבנו שזה ממש בסדר ואפילו הגיוני, להישאר עם בטן אחרי הלידה.

 

"כל מה שאני רוצה זה לחזור לג'ינס שלי". המשפט הזה מסמן את השאיפה העמוקה, התרבותית - לעבור את ההריון ולצאת ממנו "כאילו לא קרה כלום". לחזור וללבוש את הגי'נס, כלומר -  לחזור אל הדימוי העצמי שהיה לך לפני הלידה, אל הגוף שייצג אותך, אל ה"אני" ואל הזהות של החיים ש"לפני". שאלה אחת היא אם זה אפשרי. שאלה אחרת - אם זה רצוי בכלל. 

 

דימויים ואופנות
את הדימוי העצמי שלנו כנשים אנו שואבות ממספר גורמים: מן האופן שבו גדלנו, מהביטחון ש"אנחנו נפלאות כשם שאנחנו", שאותו נטעו או לא נטעו בנו בילדותנו, ומגורמים שאמורים לתמוך בנו כמו הורינו או ליתר דיוק האימהות שלנו. המשוב שאותו אנחנו מקבלות מבן הזוג שלנו יכול להשפיע עלינו: גבר שישבח את התעגלותה של בת זוגו יוסיף לביטחונה, לעומת גבר שהקילוגרמים העודפים יפריעו לו. אבל לא פחות מכל אלה, אנחנו מושפעות מאופנות. ומה שמקובל היום הוא המסר החברתי המערבי: "הישמרי לך מלעלות במשקל, כי איך תיכנסי לג'ינס מיד לאחר הלידה?".

 

 

 

 

 
הנסיך ויליאם וקייט עם התינוק והבטן
 הנסיך ויליאם וקייט עם התינוק והבטן   צילום: רויטרס 
 
 

"אני יודעת שנמאס כבר לגנות את החברה שלנו, שמעלה את הדקיקוּת על נס, אבל קשה להכחיש שבמצב הקיים, נשים הרות רבות נתונות במשבר זהות" כותבת ויקי יובייו, ב"מדריך הבנות להריון וללידה", בהוצאת בבל. ועוד כותבת יוביין: "חלק מכן ישנאו אותי על מה שאומר כאן, ואחרות יודו לי בהקלה רבה. אם את רק מתחילה את הריונך, תשנאי אותי, כי אני אומרת ש'ייקח' לך המון זמן לשוב לגזרתך הקודמת, ובעצם קוראת לך להשלים עם גופך הלא מושלם במשך שנה וחצי כמעט. מצד שני, אם ילדת לא מכבר, תודי לי ותחושי הקלה כי תביני שלא רק את לא מסוגלת, אפילו ארבעה חודשים אחרי הלידה, ללבוש את הבגדים שאת הכי אוהבת".

על תפישת האישה כמודל של מה שהחברה המערבית הגדירה כאידיאל היופי, כותבות המחברות ב"טבעי ללדת" (ג' רונאל, ע' כהן ורדי ומ' ארצי פדן):  "מחשבות כאלו ניזונות מתפישת האישה כמודל, כיצור שנועד לענות על ציפיות חברתיות-פטריאכליות-שיווקיות. תפישת האישה כמודל על ידי החברה, ובראש ובראשונה על ידי עצמה, עלולה לגרום לאישה לחוש מנותקת מעצמה ולהאשים את ההריון בשינויים שחלים בגופה, ושאינם תואמים מודל של מותניים צרים וישבן זעיר. תפישה אנושית רחבה, שאינה מתייחסת אל האישה כאל אובייקט, תאפשר לחברה, לבן הזוג ובראש ובראשונה לאישה עצמה, לקבל שינויים אלו בברכה".

כלומר, נשים לומדות להאמין ששינוי מהווה בעיה, שמודל גופני אחד בלבד הוא ה"מקובל חברתית", ושאם הן רוצות להתאים את עצמן ל"מה שמקובל", עליהן - קודם כול - לחזור וללבוש ג'ינס. שאלה שמרתק לחשוב עליה היא: האם אפשר בכלל לחזור אל הג'ינס באופן כל כך אוטומטי, מבלי לעבד ולהבין מה קרה לגוף הזה במשך תשעה חודשים, וכמה יכול השינוי להיות משמעותי. 

 

 

 

ומה בכל זאת יגרום לך להרגיש טוב? 

 

• פעילות גופנית יכולה לסייע לך להרגיש טוב יותר בתוך הגוף שלך - יוגה לנשים בהריון, פילאטיס לעת היריון, התעמלות לנשים הרות וגם צעידה ושחייה מטיבים את המטבוליזם, משפרים את הפעילות ההורמונלית ומעניקים תחושת חיוניות.
•  לא להיכנע למודלים חברתיים של דקיקוּת מזהרת, איננו אומר שכדאי לאכול ללא הגבלה ורק "מה שבא". תזונה מאוזנת שמכילה את כל אבות המזון, ירקות ופירות, דגנים מלאים ומקור לחלבונים, יגרמו לפחות חשק למזון עתיר סוכרים ולפחמימות ריקות.
•  ללבוש בגדים שאת מרגישה בהם נוח.
•  נסי להביט במראה ולחייך למי שאת רואה שם, בסוף היא תמצא חן בעינייך...
•  אם בן הזוג שלך איננו מאלו שמתענגים על השינוי, אלא מאלו שרוצים שגם תהיי בהיריון וגם לא תוסיפי גרם "מיותר" אחד, הסבירי לו שאינך אובייקט אלא אישה חיה ומשתנית בעקבות תהליך מופלא. יעצי לו ללמוד ליהנות מהשינוי המבורך. 
•  קבלי את גופך המשתנה ותשמחי בשינוי. נסי להתנתק מההזדהות של העצמי עם הגוף בלבד, ותני למי שאת לפרוץ החוצה. ראי את ההריון כתקופה שבה ניתן לשנות ולהשתנות, ליצור ולפתח יצירתיות, לגלות רבדים נוספים בנפש וגם בגוף. ראי איזה פלא קורה לך ובתוכך.
•  לאחר הלידה, נסי לא להיכנס "למרוץ אחרי הג'ינס". הג'ינס אינו צריך להיות משאת הנפש. בריאות - כן. התאוששות טובה - גם כן. אפשר להשיל קילוגרמים עודפים בנחת, בקצב נכון ובריא, ובמיוחד בעזרת הדרכה של דיאטנית.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by