בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
הקיץ של ונוס 
שומרי משקל: מתגברים על פיתויי הקיץ 
 
הקיץ של ונוס |
 

אייס קפה, שלגונים וגלידות או פירות ממותקים ומלאי סוכר - הם חלק מהפיתויים של העונה החמה שגורמים לעלייה במשקל. כך תעברו את התקופה מבלי להרוס את הדיאטה ועדיין להנות מהטעמים הנפלאים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

הקיץ עדיין כאן  ואתו- ים, שמש, חוף וכפכפים. כמו כל עונה, גם הוא מביא עמו פיתויים לא מעטים. גלידות, ארטיקים, שייקים ואייס קפה הם רק חלק מעינוגי הקיץ הרבים.

 

אז איך עוברים את העונה החמה מבלי להגזים בקלוריות ולהתנזר? הנה כמה רעיונות למטעמים קלילים וטעימים. עדי רוטהולץ- פרידלר - דיאטנית קלינית מועדון הולמס פלייס דיזינגוף, עושה סדר.

 

אייס קפה


 צילום: Getty Images / אימאג'בנק 
 

מה עושים עם הקפה של הבוקר? בואו נודה באמת- בקיץ קפה חם הוא הדבר המפתה ביותר שיש. זה גורם לנו להימשך לאייסקפה למיניהם, שיכולים להגיע גם ל450 קק"ל. לעומתם קפה רגיל קר עם קרח מכיל הרבה פחות- תלוי בעיקר בכמות החלב והממתיק.

 

פעמים רבות האכילה שלנו היא בעיקר עם העיניים ובהתאם לכך, כדי ליהנות ממשקה או מאכל. בסך הכל צריך להגיש אותו בצורה יותר מעניינת מפתה, לכן זה מקום טוב להשקיע גם בפרזנטציה.

 

בימים רגועים, בעיקר של סוף השבוע, הנאה מאוד גדולה היא להכין קפה או תה קר בכוס מעניינת, למשל כוס יין מפנקת. אפשר להמתיק או לא לפי הטעם. ועוד בפרזנטציה- בהכנת תה אפשר להוסיף נענע, מרווה, לימון סחוט וכדומה, התורמים לצבעוניות ולטעם. אין כמו לחוש קצת תאילנד על הבוקר.

 
 

פירות


 צילום: shutterstock 
 

מה לא נאמר על פירות? כן לאכול, לא לאכול, מלא סוכר, בריא, כדאי ולא כדאי- כמעט הכל. בשורה התחתונה, זה נכון שפירות מכילים סוכר, אך וודאי פחות מממתקים. מלבד זאת פירות מלאים בוויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון ודברים טובים אחרים, שהם חלק מהותי מהתזונה שלכם.

 

ההמלצה היא, כן לאכול עד 2-3 מנות פרי ביום. על מנת למקסם את ההנאה ולשפר את הפרזנטציה ולחתוך את כל הפירות בקערה. אפשר אפילו לאכול עם יוגורט לאלו שאוהבים.

 

שלגונים וקרחונים


 צילום: Getty Images / אימאג'בנק 
 

כולנו מכירים אותם- מארז קרטון המכיל בין 5-12 יחידות, ארטיקים או קרטיבים, מבוססי גלידה או קרח. חלקם טעימים יותר, חלקם טעימים פחות, חלקם קטנים יותר וחלקם קטנים פחות. בכל מקרה היתרון שלהם על פני מארז גלידה הוא, שהיחידה היא יחידה מוגדרת. יש לה סוף והתחלה, אין שום סיכוי ללכת לאיבוד ו'ליישר' כמו שקורה לפעמים בגלידות במארזים. כמובן שבמארזים מומלץ לבדוק שכל יחידה מכילה בין 60-120 קק"ל ולא יותר.

 

ואם כבר עוסקים בגלידות קבלו טריק. כאשר קונים גלידה בחוץ בגלידריה,  אפשר לבקש מנת ילדים או מנה שטוחה. המנה שמקבלים בהזמנת כדור רגיל היא בדרך כלל אסטרונומית והרי שני הביסים הכי חשובים הם ללא ספק הראשון והאחרון.התענוג הוא אותו התענוג ובעלות של פחות ממחצית בכמות הקלוריות.

 

שוקולד


 צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

אי אפשר אתו ואי אפשר בלעדיו. כמו במארזי הגלידה,  יותר נחמד להחזיק בבית שוקולדים קטנים ארוזים- כיף לשים במקרר ולאכול קר קר. גם כאן כאשר המנה ארוזה ומוגדרת יותר קל לשמור עליה ולא לחרוג ממנה.  

 

 

עשה זאת בעצמך


 צילום: פוטוליה 
 

עוד הצעה מעניינת וכיפית לימים החמים- להכין כוס מיץ עם תרכיז דיאטטי בטעם שאוהבים, להכניס פנימה כפית או מקלון ולהקפיא- מתקבל קרחון צונן, מרענן וטעים. אפשר ומומלץ להכניס גם מספר ענבים למיץ לפני ההקפאה.

 

באגף ההקפאה- יוגורטים, גמדים, ומעדנים. גם פירות מסוימים כיף מאוד להקפיא, למשל-  ענבים, אבטיח או מנגו. ההנאה מובטחת.

 

מה אפשר לשים בבלנדר? הכל. מיצים המבוססים על פירות ידועים כטעימים, אבל גם מיצים המבוססים על ירקות או על שילוב יוצרים טעם מעניין מוצלח ומפנק. מלפפונים, עגבניות, סלק, גזר, נענע, פטרוזיליה הם רק חלק ממגוון ירקות ועלים שאפשר ורצוי להשתמש בהם. כמובן שמי שמחפש את החמצמצות יכול להוסיף גם תפוח ירוק ופירות הדר, ולמתקתקות- בננה, מנגו, אפרסק וכדומה. הרעיון הוא לשמור על גיוון וטעמים שאוהבים. 

 

להמתיק או לא?


 צילום: fortolia 
 

הרעיון הוא דבר ראשון לא להגיד 'אסור לי'. הבעיה באמירה הזו היא שתמיד בסופו של דבר יגיע הרגע שבו נרגיש צורך לפצות ונמצא את עצמנו אוכלים הרבה יותר כמותית וקלורית ממה שתכננו מלכתחילה. האני מאמין של דיאטניות רבות הוא דווקא לא להתנזר וליהנות ממשהו מתוק אחד ביום.  

 

וכמה זה עולה לנו? כמובן שלכל אחד יש רעיונות ופתרונות לדברים מעניינים וטעימים לקיץ או לכל עונה אחרת. מבחינת ההצעות כאן- המחיר הקלורי משתנה כמובן בין הצעה להצעה ותלוי לחלוטין בבחירה שלנו- האם המתקנו או לא ובמה, האם עמדנו במה שהגדרנו או שמשהו שם מעט התפספס? בכל מקרה מנה אחת ממה שצוין לעיל אמורה להכיל עד כ-120 קק"ל ומה זה כבר 120 קק"ל?

 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by