בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
לייף סטייל 
למה קים קרדשיאן מסרבת לצאת מהבית? 
 
 המטרה, להראות חמה ולוהטת    צילום: גטי אימג'בנק    
לייף סטייל |
 

קים קרדשיאן ממאנת לצאת מהבית עד שתשיל את הקילוגרמים העודפים מההריון, כשהיא תתיצב מול המצלמות היא רוצה להיות לוהטת. בדקנו למה לוקח זמן לרדת במשקל אחרי הלידה ואיך עושים את זה נכון. בואו לגלות

 
 
 
 
 
 
 
 
 

להבדיל מקייט מידלטון שיום אחרי לידת בנה יצאה אל הציבור, ולא חששה להצטלם כשהיא מדגישה את הבטן שנשארה אחרי הלידה, קים קרדשיאן מסרבת לצאת מהבית. על פי דיווחים של המגזין  Us Weekly האם הטרייה מסרבת לצאת ולהחשף לצלמים, עד שלא תצליח להשיל מגופה את הקילוגרמים המיותרים שצברה בהריון. על אף שהצלמים תפסו אותה להבזק קצר, זה היה בחטף - קרדשיאן וקניה ווסט, בן זוגה והאב הטרי, מאוד התאמצו להסתיר את הגיזרה מלאה.

 

עד כדי כך המצב חמור שקרדשיאן לא הגיעה למסיבת יום ההולדת של אחותה קנדל שהתירוץ הרשמי לכך היה שהיא לא הצליחה למצוא בייבי סיטר לתינוקת החדשה, אבל האמת שעד שלא תחזור לגזרה שלפני ההריון היא מתעקשת להסתגר בבית. על פי מקור של העיתון היא מתכננת להראות לוהטת וחטובה כשהיא תצא בפעם הראשונה ותעמוד בפני הצלמים.

  

 
להסתיר את הגוף. קרדשיאן ווסט
 להסתיר את הגוף. קרדשיאן ווסט   צילום: צילום מסך - .dailymail.co.uk 
 
 

קרדשיאן, מסתבר, הצליחה להפטר מחלק מהקילוגרמים העודפים בהתחלה, אבל הירידה במשקל נעשתה איטית יותר והרבה יותר קשה לה להגיע למטרה. חבר קרוב של ווסט, סיפר למגזין שקים לא תצא מהבית עד שתהיה רזה שוב. היא מתכננת להשיג את המטרה בעזרת התעמלות עם מאמן אישי ושף שמבשל לה מזון דל קלוריות. בינתיים כל עוד היא מסתתרת בבית, מתרגלת קרדשיאן אמהות מוצלחת ומכינה לנורסט ווסט מלתחה של בגדי מעצבים.

 

כמו קרדשיאן, להיפתר ממשקל שהתווסף בהריון זו מטרה של אמהות רבות, זה קשה וקורה כלכך מהר כמו שקים הייתה רוצה. מה עוד שלא לכל אחת יש את המותרות של מאמן אישי ושף שיבשל לה אוכל דיאטטי. חיפשנו ומצאנו לאמהות הטריות שבינכן את הדרך הנכונה לחזור לג'ינס שלפני ההריון:

 

 

 

לחזור לג'ינס של לפני הלידה

מיה בן אפרים, תזונאית ודיאטנית קלינית, בדיאדה, מתייחסת לרגע הזה שנשים מסתכלות במראה, כמה שבועות אחרי הלידה, וחושבות מה לעשות עם המשקל העודף שנוצר בעקבות ההריון - מה עושים כשקיים רצון עז לרדת במשקל כמה שיותר מהר. היא מסבירה מהי הדרך הנכונה לרדת במשקל אחרי הלידה:


"כנשים, אנחנו עומדות מול לחץ גדול להתאים את עצמנו ל'מידות הנכונות', המשפט הכי מוכר של נשים הוא 'אני רוצה כבר להיכנס אל הג'ינס שלי', מתוך מחשבה שהג'ינס מסמל את כל מה שהיה קודם: מידות הגוף ולא רק הן. 

אך כשאנו מדברים על ירידה במשקל אחרי הלידה, עלינו להרכיב קודם כל משקפיים חדשים לגמרי על העיניים: ילדנו! אנחנו לא מי שהיינו קודם, בשום מובן. הגוף עבר דרך הריון ארוך, וגם כעת, אחרי הלידה, הוא זקוק לזמן הסתגלות אטי והדרגתי, כדי לתמוך בהנקה וגם כדי לאפשר לכל מה שהשתנה לחזור לקדמותו. כמה נקודות שכדאי לזכור:

* בשלושת החודשים הראשונים אחרי הלידה הגוף עדיין מלא בנוזלים שהצטברו בו במהלך ההריון, ההורמונים פעילים מאד, הרחם עוד לא חזר למימדו הקודם, ועל כן אין צורך לצפות לירידה משמעותית במשקל, על כן המספר שתראי על המאזניים לא ישקף תמונה משמעותית, אלא עלול רק להלחיץ את מי שסבורה כי היא 'חייבת" להגיע למידה 36'. עדיף להשקיע את הזמן בהתחברות אל התינוק, באכילה טובה ומאוזנת שמכילה את כל מרכיבי המזון, בשתייה מותאמת (בעיקר למי שמניקה) ועוד. 

* כדי להרגיש טוב ונוח, רצוי בחודשים הראשונים כלל לא לנסות לחזור לג'ינס, אלא להמשיך להשתמש בבגדים שהתאימו לך בתחילת ההריון, ולהשקיע את עיקר האנרגיה בתינוק החדש.


* רק  כשיעברו ארבעה עד שישה חודשים אחרי הלידה, אפשר להתחיל לחשוב על הורדת המשקל והשומן העודף שעלה בהריון. אני מדגישה "שומן עודף", ולא משקל גוף, משום שאנו רוצות להוריד את השומנים ולא לפגוע בשרירים.

 
מידלטון לא ממהרת לחזור לג'ינס
 מידלטון לא ממהרת לחזור לג'ינס   צילום: Getty Images 
 
 

איך לעשות את זה נכון

תאכלי כמו התינוק שלך  - תינוקות בני חצי שנה אוכלים כל כמה שעות, כדי שהקיבה לא 'תתפוצץ', וכדי להרגיש שובע במשך היום. כדי להוריד את רמת השומן בגוף, עלייך לאכול ממש כמו תינוקך. הדבר הנכון ביותר לירידה הדרגתית ומאוזנת של השומנים בגוף הוא לאכול ארוחות קטנות ומרובות במשך היום כולו, כדי שהגוף ישרוף שומן במשך היום, ולא ירגיש רעב.

חשוב לזכור כי הטיפול בתינוק דורש הרבה מאוד אנרגיה: ההנקה, הטיפול, ההליכות, הקפיצות - כל אלה דורשים מאמץ, ואם הגוף לא יקבל את האנרגיה הזמינה ממזון, הוא יפנה למאגרי השרירים. זה בדיוק הפוך ממה שאנו צריכות: אחרי ההריון השרירים חלשים יותר, זקוקים לטיפול ולחיזוק, ולעומת זאת השומן בגוף רב יותר. כשאוכלים ארוחות קטנות ומרובות, הגוף משתמש באנרגיה הזמינה, המזון ושורף את כל הקלוריות, ולמעשה מוריד שומנים בלי שעשית מאמץ.

 



אין סיבה לספור קלוריות
- בהמשך לטיפ הקודם, ספירת קלוריות איננה הדרך להוריד במשקל. אפשר לצרוך 500 קלוריות, בארוחה אחת ביום, והגוף יהפוך אותן לשומן. אפשר לאכול 1400 קלוריות לאורך היום, והן ישרפו, ויעזרו להורדת משקל.

אם לא אכלת שבע או שמונה שעות, הגוף מגיע למצב של רעב קיצוני, לכן את תאכלי הרבה, בבת אחת. אכילה כזו תיצור שומן, בגלל הרעב הגוף חושב שהוא צריך שומן כדי לשרוד. את יכולה להגיע לסוף היום ולחשוב: "אבל מה כבר אכלתי? כל היום לא נגעתי בכלום", בלי להבין איך יתכן שלמרות זאת משקל הגוף לא יורד.

למעשה, כל ירידה במשקל מבוססת על כמות פחמימות מול המסת הפחמימות והשומנים. אם לא מעמיסים כמות גדולה של פחמימות, ואוכלים אפילו 6-7 מנות לאורך היום, אפשר לרדת במשקל. מתוך מחשבה מוטעית, נשים מתמקדות בקלוריות, ויש בזה בעיה, וחשוב לזכור שאם יש לך זמן לאכול פיתה מחיטה מלאה עם גבינה וירק וזה כל מה שאכלת עד הארוחה הבאה - המשקל לא יעלה, ובהדרגתיות הנכונה לגוף - הוא גם ירד.


לתכנן ארוחות מזינות ומהירוֹת הכנה - אחד התסכולים הגדולים של אימהות אחרי לידה, ובמיוחד אחרי לידה ראשונה, הוא שאין להן זמן לבשל, ולדאוג למזון בריא. בקושי הן מצליחות לנשום בין הנקה להנקה, עם עייפות רבה ולעתים עם מחויבויות לעבודה. התוצאה היא שכאשר הרעב גובר, אין ברירה אלא לחטוף משהו. בדרך כלל זה יהיה משהו מתוק, סוכר או פחמימה, איזה קרואסון או עוגייה. משהו שיסתום את הרעב במהירות ויעניק אנרגיה מהירה (אך לא אמיתית).


הדרך לפתור זאת היא לתכנן ארוחות. כדאי לקנות דברים מהירי הכנה שיהיו בבית. למשל: מוצרים מוקפאים באיכות גבוהה שבמקרה הצורך אפשר לחמם במהירות ולאכול, ירקות מוקפאים שאפשר לאדות, להמליח ולאכול, יוגורט עם גרנולה ופרי שמהווה ארוחה קלה, מזינה ומהירה, בטטה שאפשר להכניס לתנור המיקרו-גל ולאכול.


כפי שנאמר קודם, הירידה במשקל מבוססת על כמות פחמימות מול פירוק הפחמימות והשומנים. אם לא מעמיסים פחמימות ואוכלים במשך היום אפילו 7-6 מנות, את יכולה לרדת במשקל. הבעיה היא הפירוק שלהן. לדוגמא: לאכול המון אורז בבת אחת, זה עוצר את הירידה במשקל. אבל אם את מסוגלת לחמם תפוח אדמה, ואז יותר מאוחר יוגורט, הגוף ישרוף את זה.


לכלול ירקות בכמות גדולה בארוחות הגדולות - שעועית ירוקה מאודה, ברוקולי, ירקות גינה. כל מה שטעים לך. רצוי להתחיל ממנת הירקות, עדיף מבושלת או מאודה, להרגיע את הקיבה העצבנית, ואז לעבור למנת הבשר או הפחמימות. בכלל, מנות של ירקות מבושלים טובות מאד למצבים של רעב וקוצר רוח. יש משהו מרגיע במנה כזו, שמאפשר להרגיש שובע ו"למשוך" את הזמן עד הארוחה הבאה.

 

 

 
ירקות להרגיע את הקיבה
 ירקות להרגיע את הקיבה   צילום: shutterstock 
 

הפינוקים מותרים, ורצוי כארוחה נפרדת - אין צורך להיות מתוסכלות מכל הנושא של פינוקים: עוגות, מזונות מתוקים וגלידות. זה בסדר, בתנאי שזה לא עיקר מזונך, אלא משהו שקורה מדי פעם. רצוי לאכול קודם סלט, ואז אין בעיה עם "מתוק קטן". הטוב יותר הוא שהעוגייה תהיה מעין ארוחת ביניים קטנה, לא מתוך רעב ולא כבונוס לעצמך, אלא כחלק משגרה נעימה של ארוחות קטנות, מזינות ולפעמים גם מתוקות.

 

לדאוג לבריאותך ולא למהר - אכילה נכונה היא חלק מבריאות תקינה. התינוק שלך אוכל את המזון שאת נותנת לו, ובמיוחד כשאת מניקה. חשוב לזכור ולהקפיד: לבדוק שאכלת מספיק מזונות הכוללים ברזל, ויטמין בי 12 וסידן, להיות קשובה לסימנים של חולשה ושל עייפות שאולי דורשים בדיקה. לא רק התינוק זקוק לתשומת לב, אלא גם את. במצבים של חולשה מרובה תתקשי לתפקד (וודאי לא תצליחי להוריד משקל). לכן חשוב לאכול מספיק, בכמויות קטנות ובמשך כל היום. רצוי לא להגיע לשעות הערב מול הטלוויזיה, עם מנה ענקית ומנחמת, אלא לשים לב להרגלים ואם צריך אז לשנות אותם.

 

חשוב לזכור כי תהליך הירידה במשקל אחרי הלידה אורך זמן, לפחות שלושה חודשים מרגע שהתחלת באמת לדאוג לסדר היום שלך. אין סיבה למהר מדי, אלא עדיף להקנות הרגלים נכונים שיחזיקו מעמד במשך שנים.

 

לאתר של דיאדה.

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by