בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
כושר 
המפורסמות רצות. מה איתך? 
 
 אימונים שכללו ריצה. מיילי סיירוס    צילום: צילום מסך - dailymailonline    
כושר |
 

הדוגמניות מירנדה קר והיידי קלום רצות ביחד, מיילי סיירוס רצה עם הכלב וונסה הדג'ס נטשה את הסטודיו לטובת אימון בחוץ. ריצה מועילה לגוף ולנפש והיא מתאימה לכל אחד. אז איך להתחיל? כל התשובות בפנים

 
 
 
 
 
 
 
 
 

המהפך החיצוני של מיילי סיירוס כלל לא רק תספורת. בדרך אל הגוף החטוב שהיא מציגה היום היתה עבודה וזה כלל גם ריצה בחוץ. גם השחקנית ונסה הדג'נס לקחה הפסקה מאולפן הפילאטיס ויצאה  לג'וגינג בחוץ עם אחותה. הדג'נס מבקרת בתוך סטודיו לאימוני פיאטיס  כמעט כל יום העדיפה, נוכח מזג האוויר הקייצי בקליפורניה, לצאת להתאמן בחוץ. קיץ ממש לא חסר לנו כאן וגם בחורף אימון ריצה יעשה לך טוב, הוא תורם רבות למשקל תקין וחיטוב הגוף. אפשר לבד עם אוזניות ומוזיקה, עם הכלב ואפשר עם חברה. תשאלו הסופר מודל'ס מירנדה קר והיידי קלום שיוצאות לרוץ ביחד.

 

 

 
דוגמניות בתנועה מתמדת. מירנדה קר והיידי קלום
 דוגמניות בתנועה מתמדת. מירנדה קר והיידי קלום   צילום: צילום מסך - hotonlinenews.com 
 
 

ביקשנו מצחי נחום מומחה בפיזיולוגיה מרשת מועדוני גו אקטיב שיענה לנו על השאלות שעולות כשרוצים להתחיל, ויתן טיפים להתחלה נכונה.

 

"המחשבה על מרתון, חצי מרתון או אפילו ריצת חמישה קילומטר יכולה להיות מספיק כדי לשלוח מתחילים בתחום הריצה לרוץ אל הספה". אומר נחום, "קביעת מטרות לריצה או להליכה היא לא מפחידה כמו שהיא נראית. למעשה, יותר ויותר אנשים מאתגרים עצמם, וקיימת עלייה רצינית במספר המשתתפים בכל אירועי הריצה התחרותית למרחק". "חוקרים הוכיחו גם שריצה היא אחת הפעילויות הטובות ביותר לשרוף קלוריות ולחזק את מערכת הלב-ריאה שלנו. היא יכולה גם להקטין את הסיכון למחלות כמו סרטן השד, שבץ מוחי ולחץ דם גבוה".

 

 

 

 
ריצה מתאימה לכל אחד, גם לכלב של מיילי סיירוס
 ריצה מתאימה לכל אחד, גם לכלב של מיילי סיירוס   צילום: צילום מסך - fabzz.com 
 

כל מה שכדאי לדעת על ריצה, אנחנו שאלנו:

האם טרנד הריצה עדיין תופס?

כן אנחנו רואים קבוצות ריצה הולכות וגדלות. בנוסף רואים רצים רבים בשבילי השכונות דבר נפלא.

האם מומלץ לרוץ?

כן מומלץ מאוד. ריצה משפרת את הכושר הגופני, מע' לב ריאה, שורפת קלוריות ומחזקת את העצמות. ריצה כמו כל פעילות אירובית משפרת את מערכת לב ריאה. ממריצה את מחזור הדם אל השרירים. משפרת את צפיפות העצם. יש קשר ברור בין פעילות אירובית לתחושת היפר בגלל הפרשת סרוטונין. יש שבריצה חושבים מחשבות והדבר מהווה עבורם סוג של תרפיה.

למה לא?

אין סיבה לא לרוץ אם אין מגבלה רפואית האוסרת על כך. יש לזכור עם זאת שחייבים להתחיל בהדרגה להתחיל בהליכה, הליכה מהירה, ריצה ואז אפשרי להגביר את מהירות הריצה.

מה יכול להיות מסוכן בריצה?

ריצה איננה מסוכנת. אולם צריך לדעת לשים מגבלות גם לגוף האנושי. אין צורך ולא מומלץ להגיע לקצה גבול היכולת שלך כרץ. על מנת לשפר את הכושר ובריאות כללית מספיק לעבוד ב - 70-80% מהיכולת המרבית.

האם נכון שלנשים מעל גיל ארבעים לא מומלץ לרוץ בגלל נושא של צניחת רחם?

זה ממש לא נכון. קיימת טענה שפעילות גורמת לעומס על שרירי רצפת האגן ואלו רפויים אצל נשים או אז קיימת סכנה של צניחת רחם. נשים בגילאי 40צ יכולות לרוץ והסכנה של צניחת רחם אם קיימת היא בגילאים מאוחרים יותר מעל 60. בגילאים אלה אין צורך לבצע פעילות עצימה.

מה הזמן הנכון לרוץ מידי יום

מינימום 30 דקות. אולם גם ריצה קצרה יותר בעלת חשיבות. אפשרי להגיע לחצי שעה ריצה בהדרגה, אין צורך להתחיל בעצימות גבוהה.

האם בכלל מומלץ לרוץ מידי יום

כן. אין בעיה. אולם עמוס אימונים עלול להוביל למצב של אימון יתר. לכן מומלץ לעשות ימי מנוחה.

בחירת המסלול-הררי, שטוח?

שטוח מומלץ למתחילים. הררי מעלה את עצימות האימון בצורה משמעותית לכן לא מתאים למתחילים. לגיוון האימון אפשרי לבצע אימון בו משטח הריצה משתנה נסו!!!

האם מד דופק-רצוי, הכרחי, מומלץ?

כן מומלץ לבצע פעילות אירובית עם שעון דופק. הדבר נותן פידבק למתאמן על עצימות האימון. יש שמעדיפים לרוץ לפי תחושה סובייקטיבית, לרוב הם יודעים כמעט במדויק גם את הדופק שלהם אפילו בלי שימוש במכשיר.

לרוץ לבד, או בחבורה? מה עדיף?

כדאי לרוץ עם פרטנר. לעניין זה מס' חשיבויות. הראשונה חלילה במקרה אסון יש מי שייתן מענה ראשוני ויזעיק עזרה. אם החבר רץ טוב הוא מהווה מושך או מוביל את האיטי יותר דבר שישפר את

כל אחד יכול?האם זה מתאים לאנשים מסוימים?

אין פרופיל של רץ וגם אדם שחושב שאינו מסוגל לרוץ אחרי סדרת אימונים יוכל גם לרוץ. אני חוזר ומדגיש לרוב כולם יכולים לרוץ. אלה בעלי המגבלות לא צריכים לבדוק את השפעת הריצה עליהם. יש לזכור שריצה יכולה להימשך שעה ואף יותר לכן יש שמשתעממים ממנה ומפה נולד המיתוס שריצה לא מתאימה לכל אחד. ריצה עם הפעלת שיקול דעת ובעצימות נכונה מתאימה לכולם

מה נותנת ריצה בחוץ לעומת ריצה על מכשיר בחדר כושר?

ריצה בחוץ מעניקה שינויי נוף. עומס משתנה בהתאם למשטח עליו רצים ורוח שמהווה התנגדות נוספת. בריצה על מכשיר הנוף לא זז.

מה עדיף?

עדיפות זה עניין אישי יש שיעדיפו בחוץ, יש שמעדיפים במכון ויש שזה לא משנה להם. הכי חשוב זה לבצע פעילות גופנית.

 

 

 
יצאו החוצה. ונסה הדג'ס ואחותה
 יצאו החוצה. ונסה הדג'ס ואחותה   צילום: צילום מסך - hotonlinenews.com 
 
 

כדי לרוץ את המרחק, עקבו אחרי הטיפים הבאים:

חימום: מתיחות מונעות התכווצות שרירים שיכולות להרוס את האימון שלכם. ודאו שאתם מחממים את השרירים לפני המתיחה ע"י הליכה קצרה של חמש דקות לפני תחילת הריצה.

התחילו לאט: אם אתם חדשים בתחום הריצה, התחילו בעשר דקות הליכה ולאחריהם 2-3 דקות של ריצה, והעלו בהדרגה את זמן הריצה והפחיתו את זמן ההליכה. כשמתאמנים על הליכון, בחרו בתכנית הליכה/ריצה כדי לשנות את המהירות והשיפוע בהתאם ליכולות שלכם.

השתפרו כל שבוע: כמתאמנים למרחק ארוך, אצנים צריכים להוסיף לא יותר מחמישה אחוזים למרחק בכל שבוע. הוסיפו מרחק במשך שבועיים ברצף ואז הורידו מהמרחק. שינוי האימון יאפשר לגוף להתאושש ממרחק ארוך יותר.

קבעו מיני מטרות: מטרות לטווח קצר יכולות לעזור עם האתגרים המנטאליים של שיפור המרחקים. מטרות בזמן הריצה על הליכון יכולות להיות פשוטות כמו לרוץ עד הפסקת הפרסומות או ללכת בקצב מהיר במשך שלוש דקות.

מתיחות לאחר האימון: המתיחה הטובה ביותר באה לאחר הריצה, כשהשרירים חמים וניתן לעשות מתיחות עמוקות יותר. כך תעזרו לעצמכם עם הגמישות, כדי לעשות את האימונים הבאים טובים ונוחים יותר.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by